کد خبر: ۱۴۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
بالا بودن تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور ژاپن مقامات این کشور را مجبور به اتخاذ تصمیمات جدید برای کنترل سرعت شیوع این ویروس کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ان اچ کی، تعداد مبتلایان به کرونا در کشور ژاپن در روز یکشنبه 2388 مورد ثبت شد. تعداد مبتلایان در کلانشهر توکیو که پایتخت ژاپن به شمار می رود با 480 نفر یک رکورد در بین تمام روزهای یکشنبه را ثبت کرد. مقامات حال 580 نفر را در این کشور وخیم گزارش کرده‌اند. به این ترتیب آمار کل مبتلایان کرونا در کشور به بیش از 181 هزار نفر رسیده است. تا کنون بیش از 2600 بیمار جان خود را از دست داده‌اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

از سوی دیگر دولت ژاپن در حال بررسی این موضوع است که آیا توکیو و شهر ناگویا را از کمپین یارانه سفرهای داخلی حذف کند یا خیر. در حال حاضر شیوع ویروس کرونا در این مناطق شدت یافته است.

دولت احتمالا روز دوشنبه یک جلسه کارگروه کرونا را برگزار خواهد کرد تا درباره ابتکار «سفر برو» بحث کند. این کمپین به منظور حمایت از اقتصاد ژاپن که به دلیل همه گیری کرونا آسیب دیده اجرا شد.

سوگا یوشیهیده، نخست وزیر ژاپن روز یکشنبه گفت که کمپین «سفر برو» باعث تقویت اقتصاد محلی شده است اما افزود دولت برای رسیدن به واکنشی مناسب جهت مهار این ویروس، هماهنگی های لازم با دولت های محلی را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار