کد خبر: ۱۴۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
هواپیمای حامل هیئت‌های اسرائیلی و آمریکایی به ریاست جارد کوشنر داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا عازم مغرب شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه « عربی 21 » این اولین سفرهیئت‌های آمریکای و اسرائیلی به رباط پس از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

به گفته نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار است در این سفر مشاور امنیت داخلی اسرائیل با محمد ششم پادشاه بحرین دیدار و گفت وگو کند.

به نوشته روزنامه مغربی « هسپرس » به دنبال عادی سازی روابط رباط با تل آویو، مغرب با اسرائیل در 10 محور مختلف قرار دادهایی با تل آویو امضا می‌کند که از جمله آنها می‌توان به  برقراری خط پروازی مستقیم بین رباط- تل آویو، همکاری در زمینه‌های فناوری ، صنایع آب، کشاورزی، راه ، مخابرات ، بهداشت و ... اشاره کرد.

کشور مراکش | کشور مغرب , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

انتظار می‌رود در سفر هئیت صهیونیستی به رباط  قراردادهایی در خصوص همکاری‌های تل آویو با مغرب به امضاء دو طرف برسد.

ریاست هیئت صهیونیستی به عهده  «مائیر بن شبات»  مشاور امنیت داخلی رژیم اسرائیل است و نمایندگانی از دفتر نخست وزیری ، مدیر کل بخش غرب آسیا وزارت خارجه و یک مقام بلندپایه و مسئول روابط با مغرب و چند مقام اسرائیلی  بن شیات را دراین سفر همراهی می‌کنند.

اسرائیلی ها بسیار تمایل دارند که سطح همکاری‌های دیپلماتیک خود را با مغرب به سطح افتتاح سفارتخانه افزایش دهند اما وزیر خارجه مغرب تحقق این امر را منوط به فراهم شدن شرایط کرده‌است.

به نوشته این روزنامه مغربی، کوشنر که میانجیگر از سرگیری روابط مغرب با اسرائیل است، در سفر خود به رباط با محمد ششم پادشاه مغرب دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا آذرماه گذشته خبر از عادی سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی داد که این خبر با مخالفت احزاب سیاسی و مردم مغرب ، فلسطینیان و برخی کشورهای عربی و اسلامی  روبرو شد.

انتهای پیام

 

برچسب ها: اسرائیل ، مراکش
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار