کد خبر: ۱۴۸۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛
خاطرات آیت الله هاشمی: اخوی محمد آمد. گزارش سفرش به نوق را داد و اجازه تأسیس کتابخانه در مسجد بهرمان، از محل وصیت والده گرفت و احتمال کناره‌گیری دکتر [حسن] حبیبی از سمت معاونت اول رئیس‌جمهور را از قول خود دکتر گفت؛ به‌خاطر حساس‌ خستگی و کم‌اثر بودن در دولت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۵ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است

 

آقای [ابراهیم] رئیسی، رئیس [سازمان] بازرسی کل کشور آمد. از نقش من در انقلاب تا امروز و حوادث جاری قدردانی کرد. گزارش وضع بازرسی کل را داد و از بی‌ثمر و بلکه مضر بودن مسئله ثروت‌های بادآورده گفت و اینکه تا امروز در دستگاه آن‌ها به یک مورد مستند هم نرسیده‌اند. گفت، خودش به‌جای «بادآورده»، کلمه «نامشروع» را به کار می‌برد؛ چون تعبیر بادآورده، تفسیر شرعی و حقوقی ندارد. خواست که در مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، درباره سیاست کلی نظارت هم بحث شود، چون به خاطر تعدد مراکز نظارتی و عدم قانونمندی نحوه همکاری آن‌ها، دچار مشکل‌اند. از ضعف مدیریت دولت فعلی و رکود حاکم و مسائلی‌ که منجر به تضعیف رهبری شده و ادامه دارد، هم اظهار نگرانی کرد و بلکه خطرناک خواند.

جمعی از بسیجیان و خانواده شهید [حسین] علم‌الهدی، برای مراسم بزرگداشت شهید علم‌الهدی و شهدای دانشجو آمدند. آقای [علیرضا] افشار، [فرمانده نیروی مقاومت بسیج]، گزارش برنامه را داد. من هم در اهمیت انتخاب و الگوی مناسب برای جوانان و ارزش شهدای دانشجو و شهید علم‌الهدی و حادثه هویزه صحبت کردم.

اخوی محمد آمد. گزارش سفرش به نوق را داد و اجازه تأسیس کتابخانه در مسجد بهرمان، از محل وصیت والده گرفت و احتمال کناره‌گیری دکتر [حسن] حبیبی از سمت معاونت اول رئیس‌جمهور را از قول خود دکتر گفت؛ به‌خاطر حساس‌ خستگی و کم‌اثر بودن در دولت.

ظهر یاسر آمد. صحبت از خرید ملکی در اطراف ملک خودمان در البرز و یا دولت‌آباد قم برای توسعه مزرعه پسته شد. از من خواست‌که در قم، مدرسه طلبگی جدیدی بسازم. عفت آمد؛ با [خانم نسرین اکبری‌نژاد]، همسر آقای [محمدهاشم] مهیمنی، شهردار منطقه ۱۶ تهران که اخیراً محکوم شده، ملاقات داشته و او تظلم و استمداد کرده است.

عصر آقای محسن رضایی، [دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام] آمد. گزارش سفر به استان‌ها برای سخنرانی را داد و از افکاری که در دانشجویان در مخالفت با ولایت‌فقیه و نظام و روحانیت رسوخ‌ کرده است، اظهار نگرانی‌کرد و خواستار تسریع در تکمیل ساختمان مجمع شد.

آقایان [مرتضی] محمدخان و [سیدهادی] طباطبایی و... آمدند. مشکلات اعتباری طرح عظیم نیشکر خوزستان و راهکارهای تأمین اعتبار از طریق فروش ارز یا استقراض از خارج با سرمایه‌گذاری بانک‌ها را مطرح کردند؛ از دکتر [محسن] نوربخش، [رییس‌کل بانک مرکزی] گله دارند.

آقای [محمدکاظم اسدی] خوانساری از وزارت امورخارجه آمد و برای رفع مشکلی‌ که وزارت اطلاعات برای او درست‌ کرده‌ که با سفارت او مخالفت می‌شود، استمداد کرد. پیشنهاد شده که به‌جای آقای [صباح] زنگنه به سازمان کنفرانس اسلامی برود. در گزارش‌ها، مصالحه و صلح در سومالی بعد از سال‌ها جنگ داخلی و برادرکشی موردتوجه است

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار