کد خبر: ۱۴۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵

به گزارش شفاف، یوسف افضلی معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی، بنیانگذار ستاد بازسازی عتبات و فعالیت موکب‌های ایرانی بود، اظهار کرد: خیران حرم‌ساز و خادمان موکب‌های ایرانی در ایام سالگرد شهادت سردار دل‌ها و در قالب پویش «مهر حاج قاسم» طرح‌های خدماتی متنوعی را در مناطق محروم کشور اجرا می‌کنند.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۴۵ موکب اربعین حسینی به پویش «مهر حاج قاسم» پیوسته‌اند و قرار است در بیش از ۱۵۰ روستا در استان‌های محروم، پروژه‌های محرومیت زدایی و عام المنفعه را اجرا کنند.

افضلی تصریح کرد: این موکب‌ها با همت خیران حرم‌ساز کلنگ احداث ۱۰ مدرسه ۲ تا ۶ کلاسه را در روستا‌های مناطق محروم به زمین خواهند زد. همچنین ۳۳ واحد مسکن روستایی با همت جهادی این موکب‌ها ساخته یا بازسازی خواهد شد.

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: اجرای پروژه‌های عمرانی و عام المنفعه مانند سیل‌بند، مسجد و درمانگاه از دیگر برنامه‌های موکب‌های اربعینی در ایام سالگرد شهادت سردار دلهاست.

افضلی گفت: افزون بر عملیات عمرانی ذکر شده، کمک به آزادی زندانیان، تأمین اقلام جهیزیه، توزیع بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی، تهیه و توزیع تبلت بین دانش‌آموزان روستایی و آبرسانی به ۸ روستا از دیگر برنامه‌های خیران حرم‌ساز و موکب‌های اربعینی در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی است.

او در پایان گفت: در ماجرای سیل فروردین ۹۸، موکب‌های اربعینی و خیران حرم‌ساز با فراخوان سردار دل‌ها به کمک هموطنان سیل زده استان‌های خوزستان، لرستان و... شتافتند که خاطره حضور جهادی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس همراه با خادمان مواکب در این مناطق، برای همیشه در اذهان مردم به یادگار خواهد ماند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار