کد خبر: ۱۵۳۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
گروه استان‌ها- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دهه فجر امسال با افتتاح و کلنگ زنی ۲۵۰ پروژه عمرانی و اقتصادی، ۳ هزار و ۸۵۲ نفر صاحب شغل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج و به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه ئو بویراحمد، حسین کلانتری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دهه فجر امسال 250 پروژه عمرانی و اقتصادی با یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی برای 3 هزار و 852 نفر افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه 214 مورد از این پروژه‌ها افتتاحی و 36 مورد کلنگ‌زنی است، عنوان کرد: این پروژه‌ها در حوزه‌های درمانی، راهسازی، ورزشی، اماکن اداری و طرح‌های اقتصادی بوده و در مجموع 120 پروژه ریز نیز در  آمار  پروژه‌های دهه فجر دیده نشده است.

کلانتری با اشاره به افتتاح مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در سایر شهرستان‌های استان، ادامه دارد: دهه فجر سال گذشته با موافقت سازمان برنامه و بودجه با ساخت 3 هزار و 500 واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد موافقت شد که تلاش می‌کنیم تا پایان سال به اتمام برسند.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 1500 واحد سهمیه جدید به استان اختصاص یافته که تا پایان دولت تکمیل می‌شود، افزود: در بخش مسکن در دولت تدبیر و امید کارهای بزرگی انجام شده است.

کلانتری با اشاره به نگاه ویژه به حوزه گچساران و باشت با توجه به شرایط خاص این دو شهرستان در مجلس ابراز کرد: دستگاه‌ها را موظف کرده‌ایم که پیگیری‌های خود نسبت به این دو شهرستان را دو برابر کنند، حتی مدیر و معاونین حوزه استانداری هفته‌ای دو بار به این شهرستان سر می‌زنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون تمام پروژه‌های شهرستان گچساران فعال است، ادامه داد: به جز تونل دیل که در مسیر حفاری پروژه به گازهای سمی برخوردیم و پس از کسب استانداردهای نهایی و در صورت اعلام خطرناک نبودن ادامه حفاری، کار پروژه از سر گرفته خواهد شد، ولی سایر پروژه‌های این شهرستان فعال است.

کلانتری با اشاره به موافقت سازمان برنامه و بودجه با 10 پروژه مهم استان، گفت: دولت علی‌رغم تحریم و مشکلات توجه ویژه‌ای به کهگیلویه و بویراحمد دارد در لایحه بودجه 1400 اعتبارات استان رشد 56 درصدی داشته و سرانه بالای یک میلیون برای 4 استان کشور از جمله این استان دیده شد.

وی به ابر پروژه‌های استان اشاره‌ای کرد و یادآور شد: فاز اول پتروشیمی گچساران در سال جدید به بهره‌برداری می‌رسد، سد چم‌شیر و راه پاتاوه_دهدشت از دیگر ابر پروژه‌های استان هستند که مصوبه دولت را دارند.

کلانتری با اشاره به رایزنی‌ها برای بهبود وضعیت فرودگاه یاسوج گفت: سه آیتم تکمیل پروازهای هفتگی، افزایش مسیرهای پرواز و آیتم دیگری که بعدا به اطلاع مردم خواهم رساند مورد توجه است و پرواز از فرودگاه یاسوج و گچساران به مشهد و کیش در دستور کار بوده و  سه‌شنبه هفته جاری نخستین پرواز شرکت هواپیمایی معراج با هواپیمای ایرباس از تهران به یاسوج انجام می‌شود.

انتهای پیام/542/ ت

برچسب ها: دهه فجر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار