کد خبر: ۱۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
وقتی پای صحبت مسوولان می‌نشینیم همه برنامه حمایت از کارگران ساختمانی را دارند اما در عمل اتفاقی نمی‌افتد و به قول‌های داده شده عمل نمی‌شود.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از  ایسنا،نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور حذف سهمیه‌بندی بیمه کارگران ساختمانی را خواستار شد و گفت: توزیع سهمیه‌ در برخی استانها عادلانه نیست و نمی‌تواند پاسخگوی تعداد کارگران ساختمانی آن استان باشد.
 
ابوالفضل فتح‌اللهی اظهار کرد: وقتی پای صحبت مسوولان می‌نشینیم همه برنامه حمایت از کارگران ساختمانی را دارند اما در عمل اتفاقی نمی‌افتد و به قول‌های داده شده عمل نمی‌شود.
 
وی ادامه داد: به واسطه حمایت مسوولان از کارگران ساختمانی و قول بیمه آنهاست که مراجعات متعدد و زیادی از سوی کارگران ساختمانی داریم اما این افراد وقتی به شعبات بیمه تامین اجتماعی یا انجمن‌های صنفی ساختمان مراجعه می‌کنند متوجه می‌شوند که تنها در حد حرف بوده و سهمیه‌ها نیز به دلیل اندک بودن تمام شده است.
 
فتح اللهی خاطر نشان کرد: انتظار داریم وقتی قول مساعدی از سوی مسوولان داده می‌شود به آن وفادار بمانند.
 
وی با اشاره به نارضایتی‌ها از نحوه تخصیص سهمیه‌ها اظهار کرد: در حالی که مجوز توزیع 100 هزار سهمیه در کل کشور صادر شده است این میزان سهمیه در برخی استانها ناعادلانه است و متناسب با تعداد کارگران ساختمانی آن مناطق نیست.
 
نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور ادامه داد: کارگران ساختمانی دارای کاری سخت و خطرناکند که با بیشترین حوادث ناشی از کار مواجهند و بخش اعظمی از آنها کارگر فصلی هستند و درآمد چندانی ندارند.
 
فتح اللهی با تاکید بر لزوم حذف سهمیه‌بندی گفت: برابر قانون، همه کارگران ساختمانی اعم از مناطق دورافتاده و کلان شهرها باید بیمه شوند از این رو موضوع سهمیه بندی وجاهتی ندارد. از آن گذشته برخی استانها مثل اصفهان، قزوین و شیراز صنعتی و مهاجرپذیرند و با سیل کارگران ساختمانی مواجه هستند. در مقابل برخی استانها کارگرخیز نیستند یا کارگر ساختمانی کمتری دارند لذا توزیع سهمیه باید عادلانه باشد و به تناسب کارگران ساختمانی آن استان صورت گیرد تا در حق کارگران ساختمانی اجحاف نشود.
برچسب ها: سهمیه ، کارگر ، ساختمانی
نام:
ایمیل:
* نظر: