کد خبر: ۱۵۵۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
سخنگوی کمیسیون آموزش، جزئیات جلسه این کمیسیون درباره حضور منصور غلامی برای پاسخ به سوال نمایندگان را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح جزئیات جلسه امروز کمیسیون متبوعش، اظهار کرد: آقای منصور غلامی وزیر علوم برای پاسخگویی به سوالات چند تن از نمایندگان در جلسه امروز کمیسیون آموزش حضور یافته بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی در تشریح سوالات نمایندگان از وزیر علوم، بیان داشت: سؤال عباس مقتدایی نماینده اصفهان به همراه 29 تن از نمایندگان درباره این بود که وزارت علوم در راستای تکالیفی همچون ساخت و واگذاری خوابگاه برای متأهلین و پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان متأهل که در قانون تسهیل ازدواج جوانان مصوب شده چه اقداماتی انجام داده است؟ نماینده سوال کننده پس از استماع توضیحات آقای غلامی فرصت یک ماهه به وزارت علوم برای اجرای دقیق این قانون داد.

سخنگوی کمیسیون آموزش درهمین راستا، ادامه داد:سوال جعفر قادری نماینده شیراز نیز درباره دلیل طولانی بودن فرآیند جذب هیأت علمی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی مطرح شد که وی نیز برای حل مشکل فرصت یک ماه به این وزارتخانه داد.

حجت الاسلام فلاحی اظهار کرد: سوال دیگر از سوی پرویز اوسطی نماینده قروه درباره دلیل تعلل در تکمیل، راه‌اندازی و پذیرش دانشجو در دانشکده صنعت و معدن شهرستان قروه مطرح شد.

وی در همین راستا، افزود: نهایتاً پس از پاسخ‌های وزیر علوم پیرامون سوال مطروحه، آقای اوسطی از توضیحات قانع و سوال از دستورکار خارج شد.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس نیز 2 سوال را در این جلسه مطرح کرد، گفت: سؤال اول وی درباره این بود که چرا وزارت علوم نسبت به تحویل و آماده سازی ساختمان دانشگاه پیام نور کوک تپه مهاباد به عنوان دانشکده فنی و حرفه‌ای علیرغم قول و موافقت قبلی وزیر اقدام نمی‌کند که وی فرصت یک ماهه برای پیگیری این موضوع به وزارت علوم داد.

حجت الاسلام فلاحی در تشریح سوال دوم نماینده مهاباد، بیان داشت:سوال دوم آقای محمودزاده درباره بی‌توجهی وزارت علوم به تدریس زبان مادری و اجرای اصل (15) قانون اساسی بود که نماینده مهاباد از پاسخ آقای غلامی پیرامون سؤال مذکور قانع شد و این سوال نیز از دستورکار کمیسیون خارج شد.

انتهای‌ پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار