کد خبر: ۱۵۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
ورود مسافران با تست جعلی ادامه دارد؟در شرایطی که قرار بود آزمایشگاه‌های مرجع مورد تایید وزارت بهداشت برای جلوگیری از ارائه تست جعلی PCR اعلام شده و مسافران با شرایط خاصی بتوانند از کشورهای مختلف به ایران وارد شوند، همچنان این اتفاق نیافتاده است.
 
به گزارش ایسنا، طی هفته‌های گذشته و با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونای انگلیسی نگرانی‌ها برای ورود مسافران از کشورهای مختلف افزایش یافت تا جایی که محمد اسلامی- وزیر راه و شهرسازی نسبت به این مسئله که برخی مسافران هوایی با تست PCR جعلی اقدام به ورود به کشور کرده اند، ابراز نگرانی و دستور بررسی این مسئله را صادر کرد.
 
در این راستا مقرر شد تا بررسی این مسئله با جلسه مشترک بین سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام شود.
 
پیش از این محمد حسن ذیبخش - سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- در این باره به ایسنا، درباره نتیجه این جلسه گفت: مقرر شد تعدادی از آزمایشگاه ها در کشورهای مختلف شناسایی و معرفی شوند و مسافران برای ورود به کشور تنها از طریق آن آزمایشگاه ها تست PCR خود را انجام دهند تا دیگر این مشکل به وجود نیاید.
 
وی افزود: برای پیشگیری از ارائه تست جعلی PCR در جلسه به این نتیچه رسیدیم که پس از انجام تست توسط مسافر نتیجه آن در سه نسخه به صورت آنلاین ارسال شود که این یکی از آن‌ها برای مسافر یک نسخه برای شرکت‌های هواپیمایی و نسخه دیگر برای دفاتر وزارت امور خارجه در کشورهای مختلف ارسال خواهد شد.
 
این در حالی است که هنوز خبری از آزمایشگاه‌های معتبر، منتخب و مورد تایید نیست. ابولقاسم جلالی  - معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری- درباره اینکه آیا بر اساس مصوبه اخیر که مقرر شده بود برای جلوگیری از برخی تخلف‌ها و تقلب‌ها، مسافران خارجی تست PCR خود را از آزمایشگاه‌های منتخب بگیرند و پاسخ آن نیز در شرایط خاص و به صورت الکترونیک برای شما ارسال شود، این آزمایشگاه‌ها انتخاب و اعلام شده‌اند یا خیر؟ گفت: تا کنون فهرستی از آزمایشگاه‌های منتخب و مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش برای ما ارسال نشده است اما به محض انجام این کار، آن را برای اجرا به همه شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ می‌کنیم.
 
با توجه به این شرایط باید ببنیم بالاخره کی فهرست این آزمایشگاه‌ها در اختیار شرکت‌های مختلف هواپیمایی و کنسولگری‌های ایران در کشورهای مختلف قرار خواهد گرفت و آیا همچنان برخی مسافران مشکوک یا مبتلا با تست جعلی کرونا وارد کشور می‌شوند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار