کد خبر: ۱۵۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
محمد حسين روانبخش
اقتصاد کشور ما گاهی اوقات دچار وضعیتی می شود که حتی آدام اسمیت پدر علم اقتصاد هم نمی تواند آن را تحلیل کند و مخش هنگ خواهد کرد. مثلا این روزها قیمت طلا و ارز در حال کاهش است، شاخص بورس دائما در حال کاهش است، بازار مسکن هم در رکورد کامل بسر
 می برد، قیمت گوشت و مرغ هم کاهش نسبتا محسوسی داشته است، انواع کالاهای اساسی از جمله برنج، روغن، چای، قند و شکر، خرما، لبنیات، مواد پروتئینی، میوه و سبزیجات که در نزدیکی ماه رمضان به طور معمول با تقاضای بیشتری نسبت به ایام دیگر سال روبرو است، از ثبات نسبی برخوردار بوده است. حتی رییس سازمان هواپیمایی کشوری هم گفته که هواپیمایی کشوری به دنبال افزایش قیمت بلیت‌ها نیست و فعلاً برای افزایش قیمت‌ها برنامه‌ای ندارد. حالا در این شرایط، یکباره خبر می رسد که «هویج» در بازارهای میوه و تره بار نایاب شده، قیمتش 5 برابر شده و هر کیلو 4500 تومان به فروش می رود! در این باره علاوه بر اینکه اصلا خود ماجرا عجیب و غریب است ، نکاتی هم وجود دارد که باید یادآوری شود:
1- احتمالا بعضی هموطنان به فکر خرید و احتکار هویج افتاده اند و حاضرند برای خرید هویج صف بکشند و با ارائه کارت ملی نفری 2- 3 کیلو هویج بخرند تا مبادا خدای ناکرده ، زبانم لال ، رویم به در و دیوار در خانه شان بدون هویج نمانند! برای همین هم احتمال بالاتر رفتن قیمت هویج به شدت وجود دارد!
2- دو – سه ماه قبل که یکباره قیمت گوجه فرنگی بالا رفت، بعضی روزنامه های مخالف دولت که مسئولان آن، دلشان برای دوران احمدی نژاد و میزهایشان تنگ شده آه و ناله بسیاری سر دادند و چنان گرانی گوجه را به رخ دولت کشیدند که انگار نرخ تورم بالای دویست درصد شده است؛ اما دریغ و افسوس که قیمت گوجه یکی – دو هفته بعد پایین آمد! حالا هم باید آماده باشیم که در همین روزها عکس و تیتر اول این روزنامه های قشنگ، هویج شود و «وضعیت نارنجی هویج» را به دولت گوشزد و دلواپسی خود را ابراز کنند.
3- الان دو سال بعضی هواداران و دوستان و نزدیکان محمود احمدی نژاد منتظر نشسته اند که بهانه ای پیدا کنند تا به دولت حسن روحانی اعلام کنند که متاسفانه از اداره مملکت ناتوان است و حالا هویج ، این بهانه را دست آنها داده است. آنها همین روزها همایش «هویج را دریابیم » را برگزار خواهند کرد و برای انتخابات مجلس اعلام موجودیت می کنند!

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار