کد خبر: ۱۵۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان با افتتاح سه واحد مسکن از طرح محرومین در روستایی کمان‌گرا تویسرکان، سهم این شهرستان را از طرح محرومین 400 واحد مسکونی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، ظهر امروز سه واحد مسکن روستایی از منابع اعتباری طرح محرومین در روستای کمان‌گرا توسط رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با همراهی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرماندار تویسرکان و جمعی از مسولان شهرستانی و استانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان همدان در این آیین با ابراز خرسندی احداث واحدهای مسکونی روستایی اظهار کرد: در سفر آقای نوبخت معاون رئیس جمهور به استان مقرر شد که احداث ۳ هزار واحد مسکن در قالب طرح محرومین از اوایل مهر ماه امسال در روستاهای استان همدان آغاز شود.

سید اسکندر صیدایی فرآیند احداث ۳ هزار واحد مسکن برای محرومین در استان همدان را خوب ارزیابی کرد و افزود: سهم تویسرکان از این تعداد مسکن محرومین ۴۰۰ واحد مسکن روستایی است که در حال ساخت و ساز و یا در مراحل انجام کار قرار دارد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود چند ماه آینده ۴۰۰ واحد مسکن روستایی شهرستان تویسرکان در طرح محرومین در اختیار مردم متدین، با اصالت و ارزشمند این شهرستان قرار گیرد.

سرپرست اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تویسرکان نیز با اشاره به اینکه از ۱۴ هزار واحد مسکونی روستایی فرسوده این شهرستان، تاکنون ۶ هزار و ۳۰۰ واحد مقاوم سازی شده است اظهار کرد: مقاوم‌سازی مساکن روستایی در شهرستان تویسرکان رشد ۴۶ درصدی را نشان می‌دهد.

سهیل مومیوند با بیان اینکه در برخی از روستاها از جمله روستای کمانگرا متاسفانه با وجود ترویج بحث مقاوم‌سازی مساکن روستایی، این مهم آنچنان که باید انجام نمی‌شد افزود: اما با تدبیر دولت و سفر آقای نوبخت معاون رئیس جمهور به همدان و اعطای ۴۰۰ فقره تسهیلات از طرح محرومین به روستاهای تویسرکان،در روستاهای چون کمانگرا شاخص مقاوم سازی به نحو چشمگیر ارتقا پیدا کرده است.

وی متراژ هر واحد مسکن روستای محروم کمانگرا را ۶۰ متر مربع اعلام کرد و گفت: علاوه بر آورده شخصی، به هر واحد مسکن در این روستا در قالب طرح محرومین ۵۰ میلیون تومان وام و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

 انتهای پیام/89010

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار