کد خبر: ۱۵۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹
گروه استان‌ها - نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: توسعه زیرساخت‌های هوشمندسازی پلیس، گامی موثر در جهت حفظ امنیت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی شامگاه چهارشنبه در جمع کارکنان انتظامی استان کردستان با تبریک مبعث پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) اظهار داشت: بعثت پیامبر اکرم (ص) سرآغاز راهی شد تا انسان از شرک، بی‌عدالتی، تبعیض، جهل و فساد بیرون آمده و به سوی توحید، معنویت، عدالت و کرامت حرکت کند.

وی  افزود: پیامبر اکرم(ص) در طول رسالت خود با جهل مردم مبارزه کرد که آن زمان بزرگترین جهل مردم بت‌پرستی بود و با رسالت پیامبر، مردمی که در خرافه پرستی و جهل غرق بودند با راهنمایی‌ها و رفتار نیکوی ایشان  از گمراهی نجات یافته و به سرمنزل مقصود رهنمود شدند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ساده‌زیستی، مردم‌داری، صبر، استقامت و اخلاق نیکو را از ویژگی‌های حضرت محمد(ص) دانست و تصریح کرد : این خصوصیات برجسته و ممتاز پیامبر اکرم ( ص) بود که بشر را از تاریکی و جهل به کمال و رستگاری هدایت کرد.

وی با بیان اینکه این چهار خصوصیت ممتاز پیامبر، بهترین الگو برای موفقیت در زندگی ما انسان‌ها است، تاکید کرد : همه ما باید تلاش کنیم با بهره‌گیری از رفتار پیامبر و دیگر ائمه معصومین در راستای خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین (ع) را بهترین الگوی رفتاری کارکنان انتظامی در راستای انجام ماموریت‌های سخت و پیچیده این نیرو دانست و با اشاره به نقش مهم اعتقادات دینی پلیس بیان کرد: نقش اعتقادات دینی در استاندارد سازی رفتار کارکنان بسیار مهم تلقی می‌شود چرا که داشتن جامعه سالم در گرو برخورداری از خانواده‌های سالم است و ما باید سیره پیامبر اکرم‌(ص) و ائمه معصومین را الگوی خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه، راه اصلی تحقق امنیت اجتماعی مطلوب در سطح جامعه، بدون داشتن پلیس مقتدر، هوشمند، توانا و با کفایت محقق نخواهد شد تصریح کرد: در همین راستا توسعه زیرساخت‌های هوشمندسازی پلیس، گامی موثر در جهت حفظ امنیت است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان  خاطر نشان کرد : به فضل الهی امروز، نیروی انتظامی به عنوان یکی از مظاهر برجسته اقتدار ملی در پرتو اندیشه‌های نظام مقدس انقلاب اسلامی و با تکیه بر روحیه خودباوری و اعتماد به نفس؛ نقشه‌ها و فتنه‌های طراحی شده توسط اتاق‌های فکر دشمن برای بر هم زدن امنیت و آرامش کشور را برهم زده است.

کردستان 33مین استان کشور از لحاظ پایین بودن نرخ جرایم

سردار علی آزادی فرمانده انتظامی استان کردستان نیز در این مراسم با اشاره به 3 ماموریت مهم پیش روی نیروی انتظامی یعنی تامین نظم و امنیت مراسم چهارشنبه آخر سال، طرح نوروزی و امنیت انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده بر وحدت و همدلی و همکاری همه سازمان‌ها و نهادها و همچنین جدیت و هوشیاری کارکنان در راستای ماموریت‌های محوله تاکید کرد.

وی با بیان اینکه الگوی پلیس در ایران اسلامی، در چارچوب رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری است افزود: نیروی انتظامی، مسئول حفظ امنیت، آسایش و آرامش عمومی مردم جامعه است و این نهاد به عنوان مجری قواعد و برقرار کننده نظم و امنیت اجتماعی بوده و پیوسته در ارتباط و تعامل با مردم است.

فرمانده انتظامی استان کردستان با تاکید بر نقش بسیار مهم مشارکت‌های مردمی در تامین امنیت پایدار تصریح کرد: ماموریت نیروی انتظامی با مردم و برای مردم است و مردم به عنوان صاحبان اصلی امنیت نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند.

سردار آزادی امنیت مطلوب در استان کردستان و از طرفی کاهش میزان جرایم نسبت به میانگین کشوری را محصول فرهنگ بالای مردم کردستان، همکاری و تعامل تنگاتنگ آنان با پلیس و وحدت و همدلی مردم و مسئولان این استان دانست و خاطر نشان کرد : برابر آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته، استان کردستان از لحاظ پایین بوده میزان جرایم در بین 34 رده انتظامی کشور در رتبه 33 قرار دارد و این یک موفقیت بزرگ برای انتظامی کردستان و مردم خوب و با فرهنگ استان کردستان است.

انتهای پیام/486/ز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار