کد خبر: ۱۵۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳
علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: محدودیت تردد داخل شهر از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در تمام ایام نوروز و در تمام شهر‌ها اعمال می‌شود؛ و ورود و خروج پلاک‌های غیر بومی به شهر‌های قرمز ممنوع است. وی افزود: آخرین بروزرسانی رنگ شهرها با توجه به شرایط کرونایی فردا انجام خواهد شد و فردا شب رنگ بندی جدید اعلام می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی ستاد کرونا: در ایام نوروز محدودیت تردد از ساعت  ۲۱ تا ۴ صبح در همه شهرها اعمال می شود / فردا شب رنگ بندی جدید شهرها اعلام می‌شودباشگاه خبرنگاران جوان: آخرین بروزرسانی رنگ شهرها با توجه به شرایط کرونایی فردا انجام خواهد شد و فردا شب رنگ بندی جدید اعلام می شود.

 علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی کرونا در بخش خبری گفت:براساس مصوبه ستاد ملی کرونا در ۲۵ اسفند آخرین رنگ بندی کشور اعلام می شود و امروز مصوب شده است که مسافرت به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است و افراد بومی نیز حق مسافرت به شهرهای دیگر نخواهند داشت.

رئیسی افزود: مردم لطفا سفر در ایام نوروز انجام ندهند هرچند که یک پایداری نسبی در کشور ایجاد شده است.مسافران برای استفاده از هواپیما بایدتست کرونای منفی داشته باشند.

او بیان کرد: اگر شهری وضعیت اش بدتر شود تذکرات لازم داده می شود. این احتمال وجود دارد که وضعیت شهر ها تغییر کنند اما شهرهای قرمز به زرد و یا آبی بعید است تغییر کنند.

اوادامه داد: در شهر های قرمز و نارنجی محدودیت وجود دارد .ما بر اساس وضعیت شهرها محدودیت های مختلف را اعمال می کنیم و هیچ شهری در ابن خصوص استثنا نیستند.اگر خودروی شخصی از شهر زرد به شهری دیگر با وضعیت زردمسافرت کند هیچ منعی در این خصوص وجودندارد.

رییسی ادامه داد: برای سوار شدن افراد به وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس یا قطار باید تست کرونای منفی داشته باشد ما از بانک اطلاعاتی استعلام گرفته و در شهر‌های قرمز باید تست کرونای یک تا چهار روز قبل داشته باشد.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امکان ابتلا به بیماری کرونا بعد از سه تا چهار روز وجود دارد افزود: ما برای اتوبوس و قطار محدودیت پنجاه درصدی ظرفیت شان همچنین هواپبما باید از ۶۰ درصد ظرفیت شأن استفاده کنند.

رییسی عنوان کرد: در شهر‌های قرمز باید تست کرونای منفی ظرف مدت سه روز قبل باید به همراه داشته باشند وگرنه حق فروش بلیط به این افراد داده نمی‌شود. ما محدودیت ظرفیت برای هواپیما و قطار و اتوبوس اعمال کرده ایم به طوری که ظرفیت هواپیما باید در حدود ۶۰ درصد و قطار و اتوبوس نیز ظرفیت شأن باید نصف شود. محدودیت تردد داخل شهر از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در تمام ایام نوروز و در تمام شهر‌ها اعمال می‌شود؛ و ورود و خروج پلاک‌های غیر بومی به شهر‌های قرمز ممنوع است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار