کد خبر: ۱۵۸۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
گروه استان‌ها_معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۶۱ میلیون مترمکعب کمبود آب شهری و روستایی در سیستان و بلوچستان است که با انتقال آب عمان هم مشکل آب شرب و هم صنایع حل می‌شود.

منصور بیجار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در چابهار اظهار داشت: درحال حاضر 61 میلیون مترمکعب در سال کمبود آب شرب شهری و روستایی در سیستان و بلوچستان داریم، هم‌چنین در بخش صنایع هم با صنایعی که در سال 1400 بهره‌برداری می‌شود، 19 میلیون مترمکعب کمبود آب داریم.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کمبود آب ما در بخش شرب روستایی و شهری در افق به بیش‌ از 96 میلیون مترمکعب می‌رسد و در بخش صنایع هم با صنایعی که در استان پیش‌بینی شده است چیزی نزدیک به 146 میلیون کمبود آب خواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با انتقال آب عمان که بیش‌ از 39 هزار میلیارد تومان در آن سرمایه‌گذاری می‌شود و توسط ایمیدرو و وزارت صنعت انجام می‌شود، مشکل آب شرب و صنعت استان برطرف خواهد شد.

به گزارش تسنیم؛ دیروز با فرمان رئیس جمهور بهره‌برداری از 2 قطعه از خطوط انتقال آب خلیج فارس از سیرجان به مس سرچشمه و سپس اردکان یزد و  آغاز عملیات اجرایی خط سوم انتقال آب خلیج فارس به اصفهان و از همه مهم‌تر خط دوم انتقال آب خلیج فارس به مشهد و نیز خط انتقال آب دریای عمان به زاهدان آغاز شد.

استان سیستان و بلوچستان ,

انتهای پیام/395/ت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار