کد خبر: ۱۵۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۳
معاون برنامه‌ریزی شرکت فرودگاه های کشور با بیان این‌که قطعا وضعیت فرودگاه‌هایی که تعداد پروازهای آنها به بیش از یک پرواز در هفته نمی‌رسد قابل تایید نیست از برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی برای تغییر وضعیت آنها خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا، غلامحسین باقریان  با اشاره به عدم تناسب میان ناوگان کشور و ظرفیت بسیاری از فرودگاه‌های ایران اظهار کرد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از ناوگان فعال در ایرلاین‌های داخلی هواپیماهایی با ظرفیت بیش از 100 نفر دارند که امکان اختصاص آنها به برنامه‌های پروازی با تعداد مسافر پایین وجود ندارد.
 
وی ادامه داد: در کنار آن تعداد هواپیماهای فعال در ناوگان هوایی کشور نیز در حدی نیست که بتوان برای مسافرینی که در نقاط مختلف کشور از پرواز جا مانده یا نیاز به تغییر برنامه‌های پروازی دارند برنامه‌ریزی کرد.
 
معاون برنامه‌ریزی شرکت فرودگاه های کشور با اشاره به لزوم تغییر در وضعیت این فرودگاه‌ها اظهار کرد: با توجه به امکانات و شرایطی که فرودگاه‌ها دارند قطعا نیاز به تغییر شرایط در آنها بیش از هر چیز دیگری باید در دستور کار قرار گیرد که البته این مساله از سوی وزیر راه و شهرسازی نیز بارها مورد تاکید قرار گرفته است.
 
باقریان با بیان این‌که باید سیاست تامین هواپیما طوری تغییر کند که شرایط فرودگاه‌های فعال در کشور در آنها لحاظ شود، اظهار کرد: اگر بتوان در خرید‌های آینده هواپیماهایی را وارد کرد که می‌توان از آنها در سفرهای کوتاه و با تعداد مسافر پایین استفاده کرد، قطعا وضعیت این فرودگاه‌ها نیز تغییر می‌کند.
 
به گزارش ایسنا، طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی تعداد قابل توجهی از فرودگاه های کشور در طول سال 1393 کمتر از یک پرواز در روز را ثبت کرده‌اند و حتی در بعضی از فرودگاه‌ها تعداد کل پروازهای سال به 100 نیز نمی‌رسد.
 
از میان بیش از 50 فرودگاه فعال در ایران براساس گزارش شرکت فرودگاه‌های کشور تنها چهار فرودگاه سود‌ده وجود دارد.
برچسب ها: دولت ، فرودگاه ، ناوگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار