کد خبر: ۱۵۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
اقتصاد ایران تحت تاثیر تحریم های فراوان در سال های اخیر با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کرده است، مشکلاتی که به نظر می رسد با توافقات مجدد برجامی و رفع تحریم، بخش عمده ای از آنها رفع می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در صورت رفع تحریم ها مراودات تجاری ایران با سایر کشورها بار دیگر از سر گرفته می شود و در سایه پذیرش پیوستن به FATF نیز می توان نقل و انتقالات مالی را به سهولت انجام داد و بدین صورت مصائب تجار مرتفع خواهد شد.

در سال های گذشته و به دلیل نبود تحریم‌ها، پول سریع به دست صادرکننده خارج از کشور می‌رسید و تجارت بین المللی به راحتی انجام می شد اما اکنون زیر سایه تحریم ها و صد البته نپیوستن به اف ای تی اف، این کار رنج مضاعفی را به تجار ایرانی تحمیل می کند. 

در صورت احیای برجام و همچنین پیوستن به اف ای تی اف، مشکلات عمده تجار ایرانی رفع می شود و می توان به تعامل تجاری گسترده با دنیا امیدوار بود هرچند نباید فراموش کرد که چنانچه به رفع مشکلاتی نظیر احیای برجام و  FATF نپردازیم، سال ۱۴۰۰ و سال های پس از آن احتمالا شاهد شکل گیری ابرتورم بزرگی می شویم که راه خلاصی از آن بسیار دشوار خواهد بود .

بیشتر بخوانید: 

تاثیر پذیرش FATF بر کنترل تورم چیست؟

وضعیت اقتصادی رو به بهبود است/ شاخص‌های کلان به کدام سو می‌روند؟

بهبود وضعیت اقتصادی در ۱۴۰۰

یک اقتصاددان درباره وضعیت اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۰ به خبرآنلاین گفت: اگر برجام احیا شود و بتوانیم به توافق دست یابیم  و ارتباطات با دنیا ساماندهی شود ، صادرات و واردات مجددا برقرار شود، وضعیت اقتصادی قطعا بهتر خواهد شد.

علی قنبری در گفت و گو با خبرآنلاین افزود: امید به جامعه برمی گردد و زمینه های رشد و توسعه در کشور فراهم می شود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در این صورت می توان نسبت به توسعه سرمایه‌گذاری و گسترش تولید امیدوار بود.

تورم ۱۴۰۰، کمتر از تورم سال ۹۹

وی بیان کرد: اعتقاد دارم سال ۱۴۰۰ سرآغاز جهش اقتصادی در کشور خواهد بود.

این اقتصاددان درباره نرخ تورم در سال ۱۴۰۰ گفت: به حتم میزان تورم کمتر از سال ۹۹ خواهد بود.

وضعیت اقتصادی رو به بهبود است/ شاخص‌های کلان به کدام سو می‌روند؟

تثبیت نرخ دلار در ۱۴۰۰

وی درباره نرخ ارز در سال ۱۴۰۰ توضیح داد: به حتم شاهد ثبات در بازارهای مختلف خواهیم بود و همچنین به نسبت سال ۹۹ نرخ ارز در بازار تعدیل خواهد شد و در محدوده ۲۰هزار تومان نرخ دلار تثبیت می شود.

۲۲۳۲۲۴

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار