کد خبر: ۱۵۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
فرمانده مرزبانی استان بوشهر با اشاره به کشف بیش از ۴۱۶ میلیارد تومان کالای قاچاق در مرزهای دریایی خلیج‌فارس و سواحل استان بوشهر گفت: ارزش کشف کالاهای قاچاق در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۱۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین ازبوشهر : سردار ولی‌الله رضایی‌نژاد  مبارزه با قاچاق کالا را در اولویت برنامه‌های دریابانی و مرزبانی دانست و اظهار داشت: سال گذشته با توجه به انتخاب شعار «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری، نیروی انتظامی، مرزبانی و دریابانی تدابیر ویژه‌ای به منظور حمایت و پشتیبانی بیشتر از تولید کنندگان داخلی در نظر گرفته و تلاش‌های خود در این حوزه را مضاعف کردند.

وی با اشاره به گشت‌های دریایی در مقابله با متخلفان افزود: مأموران مرزبانی استان بوشهر موفق شدند با ۳۶ هزار گشت دریایی و مرزی در طول سال گذشته تعداد ۱۹۸ فروند شناور متخلف، ۳۶ دستگاه وسیله نقلیه، ۵۶ نفر متهم را دستگیر و تحویل مراجع قضایی دهند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از کشف ۴۴۸ هزار لیتر سوخت قاچاق خبر داد و بیان کرد: سال قبل با اجرا طرح‌های مبارزه با قاچاق ۴۴۸ هزار لیتر مواد نفتی، ۱۱ هزار کیلوگرم انواع پوشاک، ۴۹۹ هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی و ۳۴ هزار دستگاه لوازم الکتریکی قاچاق در ‌مرزهای دریایی استان بوشهر کشف شد.

سردار رضایی‌نژاد از کشف ۷۱۸ قلم دارو و تجهیزات پزشکی قاچاق خبر داد و تصریح کرد: توسط مرزبانان پرتلاش طی سال گذشته انواع کالاهای قاچاق در سواحل و مرزهای دریایی استان بوشهر کشف و ضبط شده است.

وی، ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را افزون بر ۴۱۶ میلیارد تومان دانست و خاطر نشان کرد: ارزش کشف کالاهای قاچاق در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۱۹ درصد افزایش یافته است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر ضمن اشاره به متلاشی شدن ۲ باند کلان قاچاقچی در یکسال گذشته تصریح کرد: با خدمت شبانه‌روزی مرزبانان مستقر در نقاط مختلف مرزهای دریایی استان، امنیت و رفاه را برای مردم به خصوص مرزنشینان و ساحل‌نشینان ایجاد کنیم.

سردار رضایی‌نژاد با قدردانی از همکاری مردم ساحل‌نشین و مرزنشین در توسعه کشور تأکید کرد: پیشرفت اقتصادی کشورمان با جلوگیری از کالای قاچاق و حمایت مردم از کالای ایرانی محقق خواهد شد.

46

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار