کد خبر: ۱۵۹۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۸
​سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از نجات چهار نفر که در یک دره در اطراف توچال گرفتار شده بودند خبر داد.

جلال ملکی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت ١٣:٢٢ دقیقه روز جاری یک مورد حادثه گرفتار شدن افراد در ارتفاعات تهران، منطقه توچال به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله گروه نجات ١۶ مستقر در ایستگاه ۶۴ منطقه ولنجک به محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: با راهنمایی کوهنوردانی که در آن منطقه گرفتار شده بودند به سرعت موقعیت این افراد شناسایی شد. این افراد در عمق یک دره که خارج از مسیر اصلی کوهپیمایی بود گرفتار شده بودند.

ملکی گفت: دو خانم حدود ٣٣ و ۴٠ ساله و دو آقای حدود ٣٣ و ١٧ ساله در عمق دره گرفتار شده بودند. محل گرفتار شدن آن ها در دره ای بود که شیب زیادی داشت و هنوز برف های آن محدوده آب نشده بود؛ این افراد هم مسیر را گم کرده بودند و قادر به بالا آمدن از دره نبودند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان اینکه آتش نشانان با احتیاط کامل این افراد را از مسیر صعب العبور که جای تردد افرادی که دانش کوهنوردی ندارد نبود بیرون آوردند، تصریح کرد: یکی از توصیه های کارشناسان و متخصصان کوهنوردی این است که افراد به هیچ عنوان از مسیر های اصلی خارج نشوند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مورد مصدومیت وجود نداشت، ادامه داد: با تلاش اتش نشانان و با احتیاط کامل این اکیپ چهار نفره به خارج از دره منتقل شدند و به ایستگاه پنج توچال رسیدند. خوشبختانه با هماهنگی مسئولین تلکابین که همکاری خوبی با سازمان آتش نشانی دارند این افراد به ایستگاه پایین منتقل شدند و عملیات ساعت ١٧:۵٠ دقیقه به پایان رسید.

ملکی گفت: .

 

برچسب ها: جلال ملکی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار