کد خبر: ۱۶۰۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
گروه استان‌ها- مراسم گرامی‌داشت سرداران شهید حمیدرضا و علیرضا نوبخت از فرماندهان لشگر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس با حضور نماینده ولی‌فقیه در مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، مراسم گرامی‌داشت سرداران شهید حمیدرضا و علیرضا نوبخت از فرماندهان لشگر ویژه 25 کربلا با حضور آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی‌فقیه در مازندران، حجت‌الاسلام قلی‌پور امام جمعه بابلسر و مسئولان استانی و شهرستانی به همراهی خانواده معزز شهدا و ایثارگران در بابلسر برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران مراسم سالروز سرداران رشید اسلام شهید علیرضا و حمیدرضا نوبخت اظهار داشت: امسال مناسبت‌های بهار طبیعت، سال تولید، پشیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها، 12 فروردین نظام مقدس جمهوری اسلامی، نیمه شعبان بهار بشریت و بهار قرآن و  ماه مبارک‌ رمضان را تبریک گفته و گرامی می‌داریم.

آیت الله محمدباقرمحمدی لائینی افزود: به برکت خون شهیدان  حکومت نظام مقدس جمهوری اسلامی در این عصر و زمانه برگزار و برقرار شد که جای تبریک دارد و یاد و خاطره این  سرداران شهید را گرامی می‌داریم و امیدواریم همه ما پیروان واقعی شهدا باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی این مراسم همانند همه مجامع مذهبی و مراسم دینی سال گذشته محرم‌، رمضان، فاطمیه و مناسبت‌های گذشته به بهترین وجه دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار و مسئولان ستاد مبارزه با کرونا نیز از این مراسمات هیچ گله و شکوه ای ندارند.

لائینی گفت: متاسفانه برخی تصمیماتی که زمینه‌ساز شد قسمت‌های آبی و زرد به نارنجی و قرمز تبدیل شد نگران هستیم و از اینکه دو هفته مانده به ماه رمضان برخی مراسم را تعطیل کنند گله‌مند هستیم زیرا می‌توان در فضای باز مراسمات  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن صداقت و راستی را ستایش و دروغ را کلید شر و فساد مطرح کرد زیرا دروغ در قیامت انسان را دچار خسارت بدبختی و عذاب می‌کند. اگر دروغی مانند قول، فعل،گزارش، فاکتور را از جامعه دور کنیم هیچ فسادی در جامعه رخ نمی‌دهد اما اگر صداقت باشد مایه سعادت افراد جامعه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران تصریح کرد: کسانی که جان خودرا در راه خدا اهدا کردند و به شهادت رسیدند در عهد و پیمان با خدا صادق هستند و همچنین افرادی که منتظر واقعی شهادت باشد خداوند صداقتشان را امضا می‌کند.

لائینی تاکید کرد: بدانیم ‌به قرب می رسد فردی که خوب بندگی کند و شهید می‌شود کسی که شهید زندگی کند. ریسک پذیر باشد امر به معروف و نهی از منکر کرده و با استکبار  و مفسدان‌ مبارزه کند.

وی گفت: انتظار شهادت و در مسیر شهدا رفتن  تنها به برگزاری مراسم‌ نیست  بلکه شهید و شهادت را در تمام چارچوب‌ها و سبک زندگی مانند پوشش، لباس حلال خوریف گزارش دهی کاری، تربیت فرزندان ناظر اعمال خود ببینیم.

سـردار رشید اسـلام شهید حمیدرضا نوبخت فرمانده تیپ سه لشکر 25 کربلا مازندران و سردار علیرضا نوبخت از شهدای فرهنگی مازندران بوده که در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/ 681/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار