کد خبر: ۱۶۰۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
وزارت دفاع تایوان از پرواز هواپیماهای نظامی نیروی هوایی چین بر فراز منطقه پدافندی این جزیره خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع تایوان دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران مدعی پرواز مجدد شماری از هواپیماهای نظامی چین بر فراز این جزیره شد.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرده که 25  فروند هواپیمای نظامی نیروی هوایی چین وارد منطقه پدافند هوایی تایوان  در جنوب غربی این جزیره شده‌اند. تایوان نوع این هواپیماها را «جی10»، «جی16»  و انواع هوایماهای تجسسی و ضد زیر دریایی اعلام کرده است.

تایوان بارهای مدعی شده که پکن هواپیماهای جنگی را به بخش جنوب غربی منطقه شناسایی پدافند هوایی خود (ADIZ) می‌فرستد. ارتش تایوان ماه گذشته مدعی پرواز 20 هواپیمای نظامی چین در بر فراز این جزیره شد.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

وزارت دفاع تایوان چهارشنبه گذشته نیز مدعی شد که ۱۵ فروند هواپمیای نظامی چین وارد منطقه عمومی پدافند هوایی تایوان (ADIZ) در جنوب غربی این جزیره شدند.  تایوان همچنین اعلام کرده که ممکن به سمت پهپادهای چین در دریای چین جنوبی شلیک کند.

در تحولی دیگر در رابطه با تایوان «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا  یکشنبه  در مصاحبه ای با شبکه خبری «ان بی سی نیوز» در مورد تنش ناشی از آنچه که وی اقدامهای تهاجمی چینی‌ها در تنگه تایوان خواند، ابراز نگرانی کرد و گفت که ایالات متحده به تعهدات خود برای اطمینان از دفاع از جزیره تایوان پایبند است.

انتهای پیام/م

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار