کد خبر: ۱۶۰۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
رئیس جمهور گفت: اروپا اظهار نگرانی خود برای غنی سازی 60 درصدی ایران را اینگونه تعبیر کرده است؛ غنی سازی 60 درصدی یعنی با یک حرکت به 90 درصد رسیدن، اما مسیر را برای بمب اتم هموار نمی کنیم این اشتباه محض شما است.همین امروز هم می توانیم غنی سازی نود درصد را انجام دهیم اما از اول اعلام کردیم که فعالیت هسته ای ایران صلح امیز است و به دنبال بمب هسته ای نیستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، «حسن روحانی» رئیس جمهور در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزرات نفت گفت: شصت و سومین افتتاح پنج شنبه ها را در سال پشتیبانی تولید و مانع زدایی ها داشتیم، برای ما اهمیت دارد که دولت تا روز اخر و ساعت اخر همه توان خود را بکار بگیرد. 4 هدف مهم برای ۱۰۰ روز پایانی دولت داریم. نخست اینکه باید برای سلامت و مبارزه با کرونا اقدامات جدی تری انجام دهیم که  بخشی از ان مربوط به خرید و وارد کردن واکسن و انجام واکسیناسیون در کشور و به ثمر نشستن واکسن های داخلی  است تا مردم ارامش بیشتری داشته باشند.

رئیس جمهور گفت: موضوع دوم شکستن تحریم است که سربازان مقدم دیپلماسی ما در وین هستند و تلاش می کنند. برای ما مهم نیست که دشمن به عقل بر می گردد و در برابر قانون تواضع می کند یا خیر اما یقین داریم راهی جز این برای امریکا و سایر کشور های برجام وجودندارد. تنها راه این است که به قطعنامه 2231 برگردند و پس از انها، ایران بلافاصله با راستی ازمایی در زمان کوتاه به تعهدات برجامی بر می گردد.

رئیس جمهور گفت: اروپا اظهار نگرانی خود برای غنی سازی 60 درصدی ایران را اینگونه تعبیر کرده است؛ غنی سازی 60 درصدی یعنی با یک حرکت به 90 درصد رسیدن، مسیر را برای بمب اتم هموار نمی کنیم این اشتباه  محض شما است.همین امروز هم می توانیم غنی سازی نود درصد را انجام دهیم اما از اول اعلام کردیم که  فعالیت هسته ای ایران صلح امیز است و به دنبال بمب هسته ای نیستیم. هر روزی که  شما به تعهدات برجام برگردید بلافاصله به تعهدات بر می گردیم و تا پایان برجام غنی سازی ایران 3/7 بیشتر نخواهد بود. شما به تعهدات برگردید غصه غنی سازی ایران را نخورید . ایران در عمل نشان داده قول مردانه میدهد و شما نشان دادین که قول بی اعتبار می دهید.

در حال تکمیل

برچسب ها: حسن روحانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار