کد خبر: ۱۶۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
استاندار هرمزگان در پیامی به مناسبت روز خلیج فارس بر حفظ اصالت این دریای وسیع و هویت آفرین تأکید و حفظ محیط زیست آن را یک وظیفه ملی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، استاندار هرمزگان با صدور پیامی، فرارسیدن دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس را به ملت شریف ایران اسلامی، به خصوص مردم نجیب و ساحل نشین استان هرمزگان به عنوان حافظان و مدافعان آب های نیلگون خلیج فارس، تبریک گفت.

فریدون همتی در این پیام آورده است:

خلیج فارس به عنوان یکی از مهمترین آبراه ها و مناطق استراتژیک در سطح جهان، همواره برای ایرانیان مایه غرور و افتخار بوده است و مردم ایران در طول تاریخ پر افتخار خود، هزاران سال است که در کنار آب های نیلگون خلیج فارس زندگی کرده و از مواهب بیکران خلیج فارس بهره‌مند شده‌اند.

خلیج فارس علاوه بر داشتن منابع عظیم انرژی و اهمیت اقتصادی، از تاریخ و فرهنگی کهن و منحصر بفرد برخوردار است که این فرهنگ را می توان در مردمانی که در کنار آن می زیسته اند، مشاهده کرد.

هویت فرهنگی و هنری کم نظیر مناطق همجوار با خلیج فارس، مقوله ای است که باید در حفظ و ترویج آن کوشا باشیم تا نسل در نسل این فرهنگ کهن منتقل شود.

اسناد محکم تاریخی و نقشه های کهن جغرافیایی بر اصالت نام خلیج فارس تاکید دارند و باید همواره مدافع این نام با اصالت باشیم.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز با اقتدار به حراست و پاسداری از مرزهای آبی کشورمان در خلیج فارس پرداخته‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

استان هرمزگان با قرار گرفتن در کنار سواحل زیبای خلیج فارس و منطقه استراتژیک تنگه هرمز، استان محوری کشور در ارتباط با خلیج فارس محسوب می‌شود و مردم این استان که به حافظان خلیج فارس مشهورند، در طول سالیان متمادی از طریق خلیج فارس به کسب روزی حلال پرداخته و مبلغان فرهنگ اصیل این منطقه بوده اند.

اینجانب فرارسیدن دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس را به تمامی هموطنان و به خصوص مردم نجیب، شریف و ساحل نشین استان هرمزگان تبریک عرض می نمایم و تاکید دارم که ما مسئولان و مردم استان هرمزگان وظیفه ای مهم در دفاع از فرهنگ و اصالت خلیج فارس و همچنین حفظ محیط زیست این دریای بیکران بر عهده داریم که باید به خوبی آن را انجام دهیم.

به گزارش فارس، روز 10 اردیبهشت‌ماه به نام روز ملی خلیج فارس نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ 88055

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار