کد خبر: ۱۶۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۷
فعال سیاسی اصلاح طلب درباره انتخابات ۱۴۰۰ توضیحاتی ارائه داد.

عیسی چمبر عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: در حال حاضر سه جریان اصلاح طلب ، اصولگرا و اعتدالیون در انتخابات ریاست جمهوری نماینده دارند و تا نتیجه تایید صلاحیت شورای نگهبان مشخص نشود نمی‌شود گفت که هر کدام از اینها با چه تعداد کاندیدایی در انتخابات حاضر خواهند شد و چه نوع رقابتی شکل خواهد گرفت.

او در پاسخ به اینکه آیا در این دوره هم اسحاق جهانگیری مانند دوره قبل نامزد پوششی خواهد بود؟ گفت: بعید است که این اتفاق رخ دهد؛ من فکر می‌کنم که او در انتخابات خواهد ماند و انشالله به دور بعد کشیده خواهد شد.

چمبر درباره علی لاریجانی هم گفت: لزوما  اینگونه نیست که هرکس به نفع یک نامزد کنار بکشد تمام آرایش به سبد آن کاندیدا منتقل شود، زیرا مردم با دیدگاه‌های مختف به کاندیدا رای می‌دهند. منظورم این است که حتی اگر جهانگیری هم کنار بکشد معنی‌اش صرفا تقویت یک نامزد دیگر نیست، زیرا ممکن است برخی از مردم اصلا در انتخابات شرکت نکنند و یا به گزینه دیگر رای دهند.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان درباره شانس پیروزی علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم هم گفت: معتقدم که او یکی از گزینه‌های جدی در انتخابات است.

فعال اصلاح طلب درباره نامزدهای پوششی گفت: این پدیده در کشورهای دیگر به این شکل وجود ندارد، ما چون شکل ناقصی از رقابت‌های احزاب را تجربه می‌کنیم این اتفاق رخ داده است و من امیدوارم که با تغییر قانون انتخابات این موضوع تغییر کندٰ اگر ما کرسی‌ها را به احزاب دهیم اینگونه فضایی ایجاد نمی‌شود و هرحزبی به هراندازه که در پارلمان کرسی داشته باشد به همان اندازه در تغییر رئیس جمهور و یا نخست وزیر نقش دارد؛ اما زمانی که به این شکل انتخابات برگزار می‌شود هیچ چیز شفاف نیست و چنین فضایی هم باعث بهبود اوضاع نخواهد شد.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تاکید کرد: ما در کشورمان برای نامزدها رای گیری می‌کنیم؛ اما اگر برای احزاب این فضا ایجاد شود چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار