کد خبر: ۱۶۶۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
معاون وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون دوچرخه سواری توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان درباره انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری  اظهار داشت: رقابت در هر انتخاباتی وجود دارد و در هر رقابت نیز حرف و حدیث زیاد است. قانون انتخابات این است که در آن بحث و جدل وجود داشته باشد، اما در مجموع انتخابات آزاد و خوبی را شاهد بودیم. در بین ۲ نفر از نامزد‌ها رقابت نزدیکی در جریان بود، اما در نهایت رشیدی با اخذ ۲۷ رای توسط اعضای مجمع به عنوان رئیس فدراسیون دوچرخه سواری انتخاب شد. امیدوارم رشیدی در مسئولیت جدید خود موفق باشد و قطعا وزارت ورزش و جوانان هم مانند سال‌های گذشته حامی فدراسیون دوچرخه سواری خواهد بود.

او در خصوص اینکه پاداش مربیان المپیکی چقدر خواهد بود، گفت: پاداش مربیان المپیکی بر اساس آیین نامه مشخص شده است. سرمربی ورزشکاری که در المپیک مدال طلا بگیرد ۵۰ درصد از پاداش آن ورزشکار را دریافت خواهد کرد. در صورت کسب مدال نقره و برنز نیز ۱۰ درصد از پاداش ورزشکاران به سرمربی تعلق می‌گیرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد اتفاقاتی که برای کسب سهمیه المپیک در فدراسیون های قایقرانی و کاراته به وجود آمد، بیان کرد: سهمیه المپیک قواعد خاصی دارد. افرادی پاداش خواهند گرفت که سهمیه گرفته باشند. در مورد کاراته هر ۲ نفر شرایط اعزام را داشتند و حقوق یک سال و ۳ ماه به هر ۲ نفر پرداخت شده است. در قایقرانی فقط یک سهمیه گرفته بودیم و با توجه به آیین نامه تصمیم نهایی را خواهیم گرفت.

علی نژاد در مورد اینکه اگر یک ورزشکار پارالمپیکی ۲ مدال بگیرد، چگونه پاداش دریافت خواهد کرد، اظهار داشت: پاداش اولین و بالاترین مدال کامل خواهد بود، اما برای دومین مدال ۳۰ درصد از پاداش مدال اول را دریافت خواهد کرد.

او در مورد آینده فدراسیون دوچرخه سواری، تصریح کرد: امیدوارم فدراسیون دوچرخه سواری آینده خوبی داشته باشد. مسئولان دوچرخه سواری ۲ ساختمان این فدراسیون را فروخته اند و قصد داشتند یک مجموعه برای این فدراسیون ایجاد کنند. با توجه به گرانی‌ها فرآیند تکمیل ساختمان فدراسیون دوچرخه سواری ناتمام مانده است. ما مبلغ یک میلیارد تومان خارج از بودجه فدراسیون به آن‌ها کمک کرده ایم و  با پایان مراحل اداری کار تکمیل ساختمان فدراسیون کلید خواهد خورد.

علی نژاد ادامه داد: رئیس فدراسیون باید حامی مالی خوبی برای این پروژه انتخاب کند. ما در صورت نیاز باز هم به آن‌ها کمک خواهیم کرد.

او در پایان تصریح کرد: در جلسه‌ای که ۲ روز قبل با نوبخت (رئیس سازمان برنامه و بودجه) داشتیم، میزبانی بازی های آسیایی توسط ریاست فدراسیون هندبال مطرح شد. گرفتن میزبانی در هر رقابتی برای ما اهمیت دارد و بنابراین تلاش می‌کنیم که اتفاق خاصی رخ ندهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار