کد خبر: ۱۶۷۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳
گروه استان‌ها - مدیرکل دادگستری استان اصفهان ضمن اشاره به رسیدگی ماهانه یک هزار پرونده گفت: رسیدگی به پرونده تجدید نظر در کاشان به سه ماه کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کاشان، محمدرضا حبیبی بعد از ظهر امروز در حاشیه افتتاح ندامتگاه جدید کاشان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا اظهار داشت: تلاش‌ها و زحمات چندین ساله مجموعه های مختلف به بار نشست و امروز شاهد افتتاح پروژه ندامتگاه جدید کاشان هستیم.

وی با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران بر گسترش زندان‌ها و جمعیت زندانی‌ها نیست، افزود: هدف از مجازات زندان انتقام‌جویی از مجرم نیست بلکه در نظر تا زندان به یک پالایشگاه تبدیل شود و این موضع نیز از ابتدای انقلاب حاکم بوده است.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه زندان آخرین حکم یک قاضی است، ابراز داشت: بازسازی شخصیت زندانیان و بازگشت آنان به زندگی شرافتمندانه از اهداف حبس زندانیان است و بر همین اساس برای پرورش شخصیت مددجویان لازم است زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شود.

وی با بیان اینکه اقدامات ویژه‌ای در حوزه قضایی کاشان صورت گرفته است، گفت: یکی از این اقدامات ایجاد دادگاه تجدید نظر بود که گاها پرونده‌ها سال‌ها در مراکز تجدید نظر استان اصفهان می‌ماند و ایجاد این شعب باعث شد تا در وقت و هزینه شهروندان صرفه‌جویی شود.

حبیبی ضمن اشاره به رسیدگی نزدیک به یک هزار پرونده به صورت ماهانه تصریح کرد: کاشان تنها شهرستان کشور است که دارای شعبه دادگاه تجدید نظر است و نزدیک به 90 درصد پرونده‌ها در حدود سه ماه رسیدگی می‌شود و از دیگر اقدامات صورت گرفته ایجاد شعبه دادگاه نظامی در این شهرستان است.

انتهای پیام/801/ ز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار