کد خبر: ۱۶۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۲
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛
خاطرات آیت الله هاشمی: شب باز به مرقد امام رفتم و در مراسم ۱۴ خرداد و ۱۵ خرداد، سخنرانى‌کردم و از دولت‌هاى غربى خواستم، اکنون‌که منافقین رسماً اعتراف به اعمال تروریستى در ایران کرده‌اند و دولت آمریکا هم آن‌ها را محکوم کرده، با ضوابط تروریست‌ها، با آن‌ها رفتار کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

براى مراسم سالگرد، به مرقد امام رفتیم. آیت‌الله خامنه‌اى با خوردن قرص،آماده صحبت کوتاهى شده بودند، ولى آثار ضعف از چهره هویدا بود. تأکیدکردم‌که سعى‌کنند،کوتاه باشد. طبق قرار، حسن‌آقا خمینى در اظهارات مقدماتى، اشاره‌اى به کسالت آیت‌الله خامنه‌اى‌کرد و خود ایشان هم در صحبت‌هاى پانزده دقیقه‌اى خود، گفتندکه پزشکان و دوستان، توصیه به کم‌حرف‌زدن کرده‌اند و لحن و تُن صدا نشان مى‌داد.

در مراجعت، آقاى خاتمى، همراه من با هلی‌کوپتر مراجعت کرد. از حملات فراوان که در نمازجمعه‌ها و حوزه‌هاى قم و مشهد و... به مراسم دوم خرداد شده، و به خصوص از اظهارات جدید [آقای یحیی رحیم صفوی]، فرمانده سپاه، ناراحت است. فکر مى‌کنند، بدون اشاره و رضایت رهبرى، این حرکات وسیع اتفاق نمى‌افتد و آن را زیر سر دفتر رهبرى مى‌داند.

جریان پیام آمریکا توسط دولت عربستان را که قبلاً آقاى نورى شاهرودى، [سفیر ایران در عربستان سعودی] به من گفته بود هم تعریف کرد و گفت، به رهبرى گفته و رهبرى بر مخالفت سابق خودشان اصرار دارند. خبر دادکه آقاى [سیدمحمد موسوی] خویینى‌ها، [مدیرمسئول روزنامه سلام] را هم با شکایت فرمانده سپاه و موارد دیگر، به دادگاه ویژه روحانیت برده‌اند؛ بازجویى شده و منتظر تشکیل دادگاه‌اند.

در مورد نتیجه مذاکرات جلسات ساماندهى اقتصاد گفت، به این نتیجه رسیده‌اندکه همان سیاست دولت من که در سال 1374 اتخاذ شده، باید پیگیرى شود و اقدام جدیدى مقدور نیست و دارند براى پیداکردن منبع جدیدى براى کسرى بودجه، فکر مى‌کنند.

شب باز به مرقد امام رفتم و در مراسم 14 خرداد و 15 خرداد، سخنرانى‌کردم و از دولت‌هاى غربى خواستم، اکنون‌که منافقین رسماً اعتراف به اعمال تروریستى در ایران کرده‌اند و دولت آمریکا هم آنها را محکوم کرده، با ضوابط تروریست‌ها، با آنها رفتار کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار