کد خبر: ۱۶۷۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛
مهرعلیزاده به سوالات اقتصادی در اولین مناظره انتخاباتی پاسخ داد.

به گزارش اقتصادآنلاین،   محسن مهرعلیزاده کاندیدای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری عصر شنبه در جریان برگزاری نخستین مناظره تلویزیونی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌های وی در زمینه جلوگیری از فرار مالیاتی گفت:   با توجه به اینکه من برنامه مدونی از دو سال پیش دارم همه راهکارها در این برنامه وجود دارد. من امشب این برنامه را در سایت خود بارگذاری می‌کنم و جواب همه سوالات در آن است.

اینکه که به هر دلیلی با حذف افراد صالح در انتخابات روبه‌رو هستیم، پرسش این است که این امر چگونه از سوی طراحان توجیه می‌شود؟  آیا حمایت از فردی خاص مورد توجه است؟ 

با همه تلاش‌ها ایران اکنون مشکلات فراوانی دارد. مشکلات زیادی که رخنه در جان مردم کرده است. آمارها نشان می‌دهد ۵٠درصد کردم زیر خط فقر هستند و این زیبنده مردم ایران نیست.

آقای رییسی شما حاضرید خانواده خود را دست فردی بدهید که گواهینامه ندارد و آنها را به چالوس برساند؟  شما کلا شش کلاس تحصیلات دارید. با این سواد نمی‌شود اقتصاد را اداره کرد.

چه تضمینی است که ریاست جمهوری را با سودای مقام بالاتر رها نکنید 

 محسن مهرعلیزاده، نامزد سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای رییسی شما در پاسخ به سوال راه حل‌ها به رفع موانع تولید دادید. مردم الان مشکل تولید، صادرات و... دارند. حفظ حرف اقتصاددانان مشکل را حل نمی‌کند.

آقای رییسی شما می‌توانید بدون کمک مشاوران به یک سوال اقتصادی پاسخ دهید؟ هر سفر استانی شما ۴٠، ۵٠میلیارد هزینه دارد. از بین این کارخانه‌ها چند کارخانه بسته بودند؟ چه کسی این‌ها را بسته است؟ از اسرائیل که کسی این کارخانه‌ها را نبسته است. قاضی شما بسته است.

یکی از ارکان توسعه تولید، دادرسی عادلانه است. شما پنج سال فرصت کار در حساس‌ترین موضع دارید، چرا آنجا هم هوس ریاست جمهوری می‌کنید؟ چه تضمینی است که ریاست جمهوری را به سودای مقام بالاتر رها نکنید.

محسن مهرعلیزاده گفت: من از مهندسی مکانیک شروع کردم، از آچار به دستی شروع کردم. کیش را من از صفر توسعه دادم و‌ برنامه‌ریزی کردم.  روش اقتصاد آلمان را در ایران حاکم می‌کنم. اسم دولت من دولت زندگی است.

باید روی بازار ۵٠٠میلیون نفری در منطقه حساب باز کنیم

محسن مهرعلیزاده در پاسخ به سوال " بخش‌های صنعتی دارای اولویت برای سرمایه‌گذاری و منابع آن چیست؟ " گفت: انجام طرح‌های بزرگ اقتصادی، نیازمند سرمایه است. سرمایه هم یا باید از داخل تامین شود و یا خارج. وضعیت داخل که مشخص است. ما کسری بودجه عظیمی داریم و بنابراین بیش از ٩٠درصد بودجه در مسیر جاری است.

نیازی نیست دولت سرمایه‌گذاری کند و باید فقط راه سرمایه‌گذاری را باز کند و برای سرمایه‌گذاران امنیت ایجاد کند.  نبود رانت و فساد از ‌شروط اصلی کار است. مهم‌تر از آن نداشتن تنش در داخل و خارج است.

ما در منطقه‌ای هستیم که سطح دانش علمی فنی و... در مقایسه با کشورهای همسایه بالاتر است. باید روی بازار ۵٠٠میلیون نفری در منطقه حساب باز کنیم.

حضور کاوه مدنی در محیط زیست مغتنم بود

مهرعلیزاده در پاسخ به سوال "برنامه شما برای کاهش پیامدهای تغییر کاربری و کاهش آن چیست؟ " گفت: تغییر کاربری یا برای ایجاد صنایع است و یا برای ایجاد مراکز مسکونی و با توجه به اینکه هر کدام در مکان‌های متفاوتی تصمیم‌گیری می‌شود باید تصمیمات مشخص همان بخش را بگیریم.

او گفت: متاسفانه محیط زیست ما در خطر است. در خصوص مساله صنایع هم معمولا نظام ما در بودجه‌نویسی یک نگاه عمیق در طراحی وجود دارد. اما در عمل منطقه‌گرایی یا نگاه ویژه نماینده‌ها به مناطق خود سبب فشار و ایجاد پیامدهای مخرب در محیط زیست است. حضور کاوه مدنی در محیط زیست مغتنم بود.

دولت خاتمی کشور را به سمت توسعه برد / با دولت سوم اصلاحات آمدم  

محسن مهرعلیزاده گفت: مردم ایران حافظه تاریخی شما گواه آن است که دولتی سرکار بود که توانست شرایط کشور را به سمت توسعه ببرد. آن دولت، دولت خاتمی بود. مردم عزیز ما ١۶ سال است که در مسیری هستیم که تمرکز برای حل مشکلات از بین رفته است و کوچک‌ترین مشکلات کشور ‌رفت ایجاد به بحران دارد.

هنوز بعد ۴٢ سال برق قطع می‌شود و بحران کم آبی داریم. چرا؟  مردم ناراضی‌اند. چرا؟  چرا مشکلات تمام نمی‌شود؟   جوانگرایی نمی‌شود و این است که امروز کشور با بیش از ۵٠ بحران روبه روست.

من از دولت زندگی با شما سخن می‌گویم. بیایید شرایط زندگی خوب را فراهم کنیم. می‌خواهم با مدیریتی منطقی دولتی کارآفرین ایجاد کنم. من با دولت سوم اصلاحات می‌آیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار