کد خبر: ۱۶۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
استاندار کرمان به مناسبت هفته محیط زیست با حضور در اداره کل حفاظت محیط زیست استان از بخش‌های اداری، نظارت و پایش، گلخانه تحقیقاتی و ترویجی جوانه و موزه تاریخ طبیعی این اداره کل بازدید کرد.‌

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی زینی‌وند در این بازدید به نقش محیط زیست در توسعه پایدار کشور پرداخت و عنوان کرد: اگر محیط زیست را رها کنید، توسعه کاملی را نخواهید داشت و حتما آسیب آن به دیگر موارد می‌رسد.

استاندار کرمان، محیط زیست را تشکیلات فنی، ضروری و با رسالت خطیر دانست و بر حمایت و تقویت ابزار کار این سازمان در حد ماموریت‌ها و وظایف تاکید کرد.

 زینی‌وند همچنین محیط زیست را دارای مسئولیت‌ها و وظایف چندوجهی در زمینه حفظ حیات‌وحش، طبیعت، مسائل بهداشتی و سلامت مردم دانست و گفت: اهمیت وجود محیط زیست برای همه مردم به عنوان ضرورت زندگی اجتماعی باید معرفی و تفهیم شود.

استاندار کرمان، افزایش حضور و مشارکت گروه‌های محیط زیستی را در مقایسه با سایر نهادهای اجتماعی لازم دانست و بیان کرد: اعتقاد دارم که محیط زیست باید تقویت شود، ماموریت‌های خود را به خوبی انجام دهد و از موضع‌گیری‌های قانونی آن حمایت جدی شود.

زینی‌وند تصریح کرد: بعضا محیط زیست با فشارهای سیاسی مواجه می‌شود که بخشی از آن به دلیل عدم شفافیت قوانین به عنوان چراغ راهنما برای همه اقدامات است و بعضا تفسیرهای متفاوتی از قوانین صورت می‌گیرد.

براساس این گزارش؛ مرجان شاکری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت‌ها، برنامه‌ها و نیازهای این مجموعه در سطح استان به استاندار کرمان ارائه داد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار