کد خبر: ۱۶۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان انتخابات را از دستاوردهای مهم نظام اسلامی عنوان کرد و با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات باعث اقتدار و تامین منافع ملی خواهد شد، گفت: فرهنگیان همواره با مشارکت بالای خود در انتخابات نقش‌آفرین هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رشید قربانی صبح امروز در گفتگوی زنده با مدیران مدارس استان که در شبکه شاد برگزار شد با تبریک دهه کرامت، ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، از اهتمام مدیران مدارس، تلاش معلمان و زحمات کلیه فرهنگیان در طول سال تحصیلی جاری و برگزاری موفق امتحانات نوبت خرداد ماه تشکر و اظهار کرد: مسئولان وزارتی در بازدید از حوزه‌های امتحانی از عملکرد استان رضایت کامل داشتند.

وی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را یکی از مهم‌ترین رویدادهای مهم سال 1400 در عرصه داخلی و بین المللی برشمرد که با حضور گسترده مردم در تعیین سرنوشت خود ان‌شاء‌الله به خوبی رقم خواهد خورد.

وی یکی از مهم‌ترین امتیازات انقلاب اسلامی را بستر سازی و ایجاد زمینه برای حضور مردم در تعیین سرنوشت خودشان دانست و بیان کرد: ساز و کار این مهم در انتخابات پیش بینی و با برگزاری انتخابات مختلف در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب، مردم در صحنه‌های مختلف، نقش آفرینی کرده‌اند.

مدیر کل آموش و پرورش کردستان، انتخابات را یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: در ابتدای شکل گیری نظام اسلامی، مردم با حضور گسترده، به «جمهوری اسلامی» آری گفتند و در انتخابات مختلف مشارکت کرده و مسئولان را در مناصب انتخاب کرده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات در نظام دینی مردم سالار کشورمان و تاکیدات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و همه دلسوزان در این خصوص، تصریح کرد: انتخابات بهترین فرآیند برای اعمال نظر هر کس در سرنوشت خود و کشور است و همه وظیفه داریم در این تعیین سرنوشت مشارکت گسترده داشته باشیم.

قربانی به توطئه و بدخواهی نظام سلطه و استکبار جهانی نسبت به کشور ایران نیز اشاره کرد و گفت: در طول 42 سال گذشته بدخواهان نظام همیشه به شکلی سعی کرده‌اند که تصمیمات مردم را تحت شعاع برنامه‌های خود قرار دهند و خوشبختانه تاکنون موفق نشده‌اند به اهداف شوم خود برسند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اهمیت انتخابات سال 1400، تصریح کرد: مشارکت کم و بی‌توجهی به این مساله برای کشور عوارضی دارد و ضرورت ایچاب می‌کند همه مردم در این صحنه مهم مشارکت حداکثری داشته باشند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و نقشه دشمنان نظام اسلامی در این برهه از زمان، اظهار داشت: مشارکت گسترده باعث افزایش اقتدار و تامین منافع ملی می شود و نظام استکبار با دید خاصی به انتخابات نگاه می کنند ، انها مخالف نظام اسلامی بوده و دنبال آن هستند که مردم در صحنه حاضر نشوند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: حضور گسترده و مشارکت حداکثری مردم در این عرصه می‌تواند تصمیمات معاندین نظام را خنثی کرده و با مشارکت حداکثری منافع ملی تامین خواهد شد.

وی از فرهنگیان به عنوان قشر روشن فکر، آگاه و موثر جامعه نام برد که باید در این راستا ایفای نقش کرده و وظیفه و رسالت خود را انجام دهند و عنوان کرد: فرهنگیان می‌توانند علاوه بر مشارکت خانواده‌ها خود، افراد دیگر جامعه را نیز برای حضور گسترده در انتخابات تشویق و ترغیب نمایند.

قربانی افزود: یکی از افرادی که در این انتخابات حضور دارند، دانش‌آموزان رأی اولی هستند و مدیران مدارس می‌توانند زمینه حضور باشور و نشاط دانش‌آموزان را در انتخابات فراهم کنند، چرا که این دانش‌آموزان با حضور در انتخابات احساس هویت نموده و در تعیین سرنوشت خود و جامعه تاثیرگذار هستند.

وی با اشاره به ذوق و شوق دانش‌آموزان رأی اولی، اظهار داشت: ممکن است در این شرایط آنها تحت تاثیر افراد معاند قرار گیرند، لذا ضرورت دارد که اطلاع رسانی لازم در این خصوص صورت گرفته و شاهد حضور پر شور رأی اولی‌ها در پای صندوق‌های رأی باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه خطاب به مدیران مدارس گفت: همه به عنوان وظیفه دینی، میهنی و ملی باید دانش‌آموزان رأی اولی را برای مشارکت حداکثری ترغیب نموده و آنان نیز خانواده‌ها را برای مشارکت دعوت نمایند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: حضور افراد شایسته، مسئولیت‌پذیر و پاک دست در این جایگاه باعث توسعه و آبادانی شهر و مسائل فرهنگی و اجتماعی خواهد شد لذا ضرورت دارد که در این خصوص نیز مشارکت لازم صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در انتخابات 28 خرداد حدود 340 مدرسه استان محل شعبه اخذ رأی بوده و بیش از 3300 نفر از فرهنگیان نیز با هیات‌های اجرایی، نظارت و ... همکاری دارند ، اظهار داشت: به عنوان یک وظیفه ملی، همه باید کمک کنیم تا انتخابات به خوبی برگزار شود.

وی از مدیران مدارس خواست ضمن برنامه‌ریزی و با استفاده از روش‌های مختلف از جمله در صورت امکان به صورت گروهی دانش‌آموزان و فرهنگیان در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کرده و مشارکت خود را به زیبایی به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت انتخابات، اظهار داشت: حضور گسترده مردم در انتخابات پشتوانه قوی برای نظام اسلامی و رئیس جمهور منتخب خواهد بود و رئیس جمهوری که با رأی بالا انتخاب می‌شود، می‌تواند در تکانه‌ها و عرصه‌های داخلی و خارجی قوی ظاهر شود.

وی حضور گسترده مردم در انتخابات را در صحنه‌های داخلی و خارجی تاثیرگذار دانست و گفت: به خاطر حفظ منافع خود و فرزندان باید در این عرصه حضور گسترده داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در بخش پایانی سخنان خود از مدیران مدارس استان خواست ضمن پیگیری جدی موضوع ثبت نام ، بستر را برای ثبت نام دانش‌آموزان فراهم نمایند.

وی همچنین بر ثبت سفارش به موقع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان بر اساس برنامه زمان بندی اعلام شده تاکید کرد و گفت: در این خصوص اطلاع رسانی لازم به خانواده‌ها و دانش‌آموزان صورت گیرد تا کار ثبت سفارش کتاب‌های درسی دقیق انجام شود. 

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار