کد خبر: ۱۷۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
تیم ملی ایران روز دهم تیر رقبای خود در مرحله سوم انتخابی جام جهانی را شناسایی خواهد کرد و اهالی فوتبال ایران امیدوارند سناریو راحت‌تری برای یوزهای ایران نوشته شود.

ایران در چه صورت به جام جهانی صعود می کند؟

تیم ملی ایران روز دهم تیر رقبای خود در مرحله سوم انتخابی جام جهانی را شناسایی خواهد کرد و اهالی فوتبال ایران امیدوارند سناریو راحت‌تری برای یوزهای ایران نوشته شود.

قرعه کشی مرحله سوم انتخابی جام جهانی به منزله تعیین ۴ سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف آسیا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز دهم تیرماه برگزار می‌شود و تیم ملی ایران هم رقبای خود را می‌شناسد. طبق اعلام فیفا، ۱۲ تیم حاضر در قرعه کشی براساس رنکینگ اعلام شده، به صورت دو به دو، در گروه‌های A و B تقسیم خواهند شد تا توازن قدرت رعایت شود.

سیدبندی قرعه‌کشی این مسابقات به این شرح است:

سید یک: ژاپن - ایران

سید ۲: استرالیا – کره جنوبی

سید ۳: عربستان - امارات

سید ۴: عراق - چین

سید ۵: عمان - سوریه

سید ۶: ویتنام – لبنان

در خصوص نحوه قرعه‌کشی این توضیح قید شده است که قرعه‌کشی از سید ششم آغاز می‌شود و نام نخستین تیمی که از گلدان بیرون می‌آید در قسمت A۶ نوشته می‌شود و قرعه بعدی از همین سید ششم در قسمت B۶ نوشته می‌شود. همین روند برای سیدهای بعدی نیز تکرار خواهد شد و در نهایت نام ایران و ژاپن از گلدان‌ها خارج‌شود و طبیعتا این دو تیم با همدیگر دیداری نخواهند داشت اما ۱۰ تیم باقی مانده در قالب قرعه‌کشی در این دو گروه تقسیم خواهند شد.

*بهترین و بدترین گروه برای ایران

در دور گذشته مسابقات، ایران با بدترین قرعه مواجه شد و عراق و بحرین به عنوان قدرتمندترین تیم‌های سید دوم و سوم با ایران هم‌گروه شدند تا سخت‌ترین سناریو برای یوزهای ایران رقم بخورد. حال پیش از قرعه‌کشی به بررسی سخت‌ترین گروه این مسابقات می‌پردازیم.

راحت‌ترین

ایران- کره جنوبی- امارات - چین - عمان- لبنان

طبق تجربه و وضعیت کنونی تیم‌ها، به جز کره‌حنوبی که در سال‌های اخیر توفیقی مقابل ایران نداشته، مابقی تیم‌ها شامل امارات، چین، عمان و لبنان، در زمره تیم‌های درجه دوم و حتی سوم آسیا به شمار می‌روند و در بازی‌های یک دهه اخیر، عملکرد چندان مثبتی نداشتند و برای ایران مشکلی خلق نکردند.

سخت‌ترین

ایران - استرالیا - عربستان- عراق- سوریه – ویتنام

در این سو، ایران همواره در برابر تیم‌های عربستان، عراق و سوریه با مسائل حاشیه‌ای و چالشی مواجه است و بازی‌های این تیم‌ها با ایران، فراتر از مسائل فنی می‌شود. همچنین استرالیا تیمی است که سال‌هاست با ایران دیداری نداشته و بازیکنان این تیم در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند. ویتنام به عنوان آخرین تیم گروه پیشرفت شگرفی در سالیان گذشته داشته و هیچ شباهتی به تیم کم نام و نشان گذشته ندارد و نسبت به لبنان (دیگر تیم سید ۶) رقیب سرسخت‌تری به شمار می‌رود. در این گروه، استرالیا و عربستان در جام جهانی ۲۰۱۸ حضور داشتند و سوریه هم تا مرحله پلی‌آف پیش رفته بود

به گزارش ایسنا، با توجه به قرعه دشوار ایران در مرحله گذشته و دشوارتر شدن کار با اشتباهات در دور رفت، مطمئنا بازیکنان و کادرفنی ایران در این مرحله در صورت مواجهه با هر قرعه‌ای، با تمرکز و تلاش بیشتری وارد مسابقات می‌شوند.

در نامه ارسال شده زمان برگزاری مسابقات به این ترتیب مشخص شده است:

مسابقه اول: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ (۲ سپتامبر ۲۰۲۱)

مسابقه دوم: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ (۷ سپتامبر ۲۰۲۱)

مسابقه سوم: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ (۷ اکتبر ۲۰۲۱)

مسابقه چهارم: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ (۱۲ اکتبر ۲۰۲۱)

مسابقه پنجم: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ (۱۱ نوامبر ۲۰۲۱)

مسابقه ششم: ۲۵ آبان ۱۴۰۰(۱۶ نوامبر ۲۰۲۱)

مسابقه هفتم: ۷ بهمن ۱۴۰۰ (۲۷ ژانویه ۲۰۲۲)

مسابقه هشتم: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ (اول فوریه ۲۰۲۲)

مسابقه نهم: ۴ فروردین ۱۴۰۱ (۲۴ مارس ۲۰۲۲)

مسابقه دهم: ۹ فروردین ۱۴۰۱ (۲۹ مارس ۲۰۲۲)

در نهایت دو تیم اول و دوم هر گروه (دو گروه شش تیمی) در مجموع ۴ تیم راهی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهند شد و برنده بازی رفت و برگشت تیم‌های سوم دو گروه، در دیداری سرنوشت‌ساز با نماینده آمریکای شمالی و مرکزی دیدار می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار