کد خبر: ۱۷۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
در بسته خبری «آژیر» امروز ۷ تیر ماه از جزئیات قتل پسر ۱۳ ساله بر سر دوئل عاشقانه تا دستگیری سارق مسلح متواری اهواز در شهرستان پردیس مطلع خواهید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم که به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

شناسایی کارگاه تولید شاخه نبات غیر بهداشتی در پاکدشت/ کشف ۲۵ دستگاه کارت گرافیک قاچاق در شرق تهران

سرهنگ علی بخشی فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت گفت: مأموران پاسگاه فیلستان این فرماندهی با کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در یکی از مناطق کارگاهی اقدام به تولید شاخه نبات به صورت غیر بهداشتی و غیر مجاز می‌کند، با تشکیل پرونده موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پاسگاه فیلستان پس از شناسایی کارگاه مذکور، پس از هماهنگی با مرجع محترم قضائی به محل اعزام و در بازرسی صورت گرفته مقدار ۱۵ تن شکر، ۲ هزار لیتر مواد قندی مایع برای تولید نبات، تعداد ۴۷ هزار شاخه نبات در حدود ۴ تن آماده عرضه به بازار بود که برابر اعلام کارشناس شبکه بهداشت به صورت غیر بهداشتی تولید و نگهداری می‌شد، کشف و ضبط شد که کارگاه فاقد هرگونه مجوز یا پروانه بهداشت بود.

فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت گفت: کارگاه مذکور فاقد هر گونه مجوز از مراجع صلاحیت دار بوده است و در این رابطه یک نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع محترم قضایی شد.

سرهنگ بخشی با اشاره به بررسی پرونده دیگری در این شهرستان، گفت: مأموران دایره قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی حین گشت زنی در یکی از شهرک‌های صنعتی شهرستان به یک واحد کارگاهی که به احتمال قوی در امر استخراج ارز دیجیتال فعالیت داشت مشکوک و بررسی این موضوع در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مرجع محترم قضائی در بازرسی این مکان ۲۵ دستگاه کارت گرافیک بیت کوین قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان کشف و یک نفر در این خصوص دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت با بیان این مطلب که متهم پس از تکمیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی معرفی شد اظهار کرد: از شهروندان خواست به محض مشاهده موارد مشابه، مراتب را با شماره تلفن ۱۱۰ با ما در میان بگذارند تا در اندک زمان ممکن بررسی و برخورد قانونی صورت گیرد.

دستگیری سارق مسلح متواری اهواز در شهرستان پردیس

سرهنگ بهزاد عبدیان فرمانده انتظامی شهرستان پردیس گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی برحضور یکی از سارقان مسلح و سابقه دار استان خوزستان در شهر پردیس، اکیپ مجرب اطلاعاتی، عملیاتی جهت شناسایی مخفیگاه متهم و دستگیری وی آغاز به کار کرد.

وی افزود: بنا بر اخبار واصله، این فرد از سارقان خطرناک و دارای سوابق کیفری متعدد بوده است، با کار اطلاعاتی شبانه روزی تیم عملیاتی، مخفیگاه سارق در یکی از فاز‌های پردیس (فاز ۱۱) شناسایی و طی یک عملیات منسجم وی دستگیر شد.

سرهنگ عبدیان تصریح کرد: در جریان این عملیات، متهم که خود را در داخل ساختمان مخفی کرده بود، بدون هرگونه خسارت جانی دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

وی افزود: سارق از سارقان مسلح و سابقه دار در سطح کشور بوده که دارای ۴ فقره سرقت مسلحانه در سطح کشور و بیش از یکسال متواری بوده است.

دوئل عاشقانه جان پسر ۱۳ ساله را گرفت

سرهنگ محمد کالوسی سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: روز گذشته ماجرای درگیری ۳ جوان در خیابان وطن پور به پلیس مخابره شد و تیمی از ماموران برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وی افزود: ماموران با حضور در محل درگیری اطلاع پیدا کردند که ۲ پسر ۱۶ ساله با یک پسر ۱۳ ساله درگیر شده‌اند و ۲ پسر نوجوان در این درگیری باعث زمین‌گیر شدن پسر نوجوان شده و در حالیکه پسر ۱۳ ساله نیمه جان روی زمین افتاده بود ۲ پسر نوجوان پا به فرار گذاشتند که در این راستا پسر نوجوان به بیمارستان منتقل می‌شود.

سرهنگ کالوسی ادامه داد: پسر نوجوان در بیمارستان به کام مرگ فرو می‌رود و این در حالی بود که تحقیقات برای دستگیری عاملان این نزاع دسته جمعی ادامه داشت و مشخص شد یکی از ۲ نوجوان دستش را دور گردن پسر ۱۳ ساله انداخته تا او را به زمین بیندازند و همین ضربه باعث مرگ وی شده است.

سرکلانتریکم پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: در تحقیقات مشخص شد که در درگیری ۳ پسر نوجوان یک دختر ۱۷ ساله حضور داشته و درگیری بر سر این دختر جوان بوده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: ضمن هماهنگی‌هاییکه با مقام قضایی صورت گرفت مخفیگاه ۲ پسر نوجوان و دختر جوان در تهران مورد شناسایی قرار گرفت که در ادامه ماموران در عملیات‌های جداگانه موفق به دستگیری دختر جوان و یکی از ۲ پسر حاضر در صحنه درگیری بازداشت شد.

سرهنگ کالوسی گفت: دختر و پسر نوجوان به مراجع قضایی معرفی شده و تحقیقات برای دستگیری دیگر متهم پرونده در دستور کار ماموران قرار گرفته است.

دستگیری ۱۰ قاچاقچی ارز هنگام خروج از کشور

سرهنگ محسن عقیلی فرمانده پلیس فرودگاه های کشور اظهار کرد: همکارانم در پلیس فرودگاه حضرت امام (ره) موفق شدند از ۱۰ مسافر خروجی به مقصد کشور‌های ترکیه، قطر و امارات انواع ارز‌های خارجی که فاقد هر گونه مدارک مثبته بودند را کشف کند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری ناجا با اعلام اینکه ارزش ارز‌های کشف شده جمعا ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برآورد شده است گفت: برابر قوانین جاری کشور میزان ارز مجاز برای هریک از مسافران خروجی، حداکثر معادل ۵ هزار یورو است که مازاد بر این مبلغ قاچاق است و ضمن ممانعت از پرواز صاحبان ارز برای تعیین تکلیف به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

این مقام انتظامی برخورد قاطع با سودجویانی که اقدام به قاچاق ارز کرده و اقتصاد کشور را با مشکل مواجه می‌کند از اولویت‌های پلیس فرودگاه‌های کشور برشمرد و اظهار کرد: در خصوص ۱۰ متهم دستگیر شده پرونده تشکیل و به همراه ارز‌های قاچاق برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده است.

حملات بی رحمانه به کودکان از طریق امواج/ بیماری های غیر قابل درمان در کمین اطفال

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: کودکان و نوجوانان به دلیل تجربه کم و داشتن حس کنجکاوی در معرض بیشترین خطرات آسیب‌های فضای مجازی و سوء استفاده ابزاری توسط مجرمان هستند.

وی افزود: استفاده طولانی مدت از گوشی، لپ‌تاپ، تبلت به دلیل کاهش حجم فعالیت‌های بدنی باعث بروز مشکلات عدیده جسمی مانند انحنای ستون فقرات، خشکی چشم، بروز برخی بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و... می‌شود.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: کودکان و نوجوانان به دلیل استفاده ناصحیح و قرار گرفتن همیشگی در معرض رایانه، گوشی و اینترنت دچار اعتیاد می‌شوند و در نتیجه تمام دنیای خودشان را محدود به فضای مجازی می‌دانند.

وی افزود: استفاده بیش از حد اینترنت به دلیل جذابیت خاص این فضا باعث از بین رفتن اوقات طلائی و شکاف بین اعضای خانواده شده، در نتیجه منجر به افت تحصیلی کودکان و نوجوانان می‌شود.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: قرار گرفتن در معرض بسیاری از محتوا‌های خشونت‌ آمیز و نامناسب باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی، ارتکاب جرائم مختلف و بلوغ زودرس می‌شود.

سرهنگ رجبی با اشاره به نقش والدین در خصوص کنترل میزان استفاده از فضای مجازی توسط کودکان و نوجوانان، تاکید کرد: والدین باید در این رابطه نقش پر رنگ تری را ایفا کنند تا کودکان در طول شبانه روز به صورت کنترل شده از بستر فضای مجازی استفاده کنند و در این رابطه باید برنامه دقیقی لحاظ شود تا از بروز آسیب های جدی به فرزندانشان جلوگیری به عمل بیاید.

دستگیری سارق خودروهای محله ابوذر

سرهنگ عباس محمدخانی سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی شب گذشته واحد‌های عملیاتی در مناطق شرق تهران فعال بودند که گشت انتظامی کلانتری ۱۶۱ ابوذر به یک دستگاه پراید با یک سرنشین مشکوک شدند.

وی عنوان کرد: در گام نخست، ماموران کلانتری پس از استعلام گرفتن پلاک پراید متوجه شدند خودرو مسروقه و متهم سارق حرفه‌ای محتویات خودرو‌های ابوذر است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم پس از مشاهده گشت پلیس با خودرو مسروقه متواری شده که ماموران کلانتری در یک تعقیب و گریز طولانی با رعایت قانون بکارگیری سلاح با شلیک دقیق به چرخ پراید سارق حرفه‌ای را متوقف و بازداشت کردند.

سرهنگ محمدخانی افزود: متهم سابقه دار در بازجویی‌ها صراحتا به ۳۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو به ارزش یک میلیارد  و ۴۰۰ میلیون ریال از شهروندان در محله ابوذر اعتراف کرده است.

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری در پایان گفت: پرونده متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

دستگیری موبایل قاپ محله قلهک با شلیک پلیس/ متهم در بیمارستان بستری شد

سرهنگ عباس جمشیدی رئیس کلانتری ۱۲۴ قلهک گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی روز گذشته واحد‌های عملیاتی در مناطق شرق تهران فعال بودند که گشت انتظامی کلانتری ۱۲۴ قلهک به یک موتورسیکلت با ۲ سرنشین مشکوک شدند.

وی عنوان کرد: در گام نخست، ماموران کلانتری پس از اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند موتورسیکلت مسروقه و متهمان سارقان حرفه‌ای تلفن همراه در منطقه قلهک هستند.

سرهنگ جمشیدی تصریح کرد: متهمان پس از مشاهده گشت پلیس با موتورسیکلت متواری شده که ماموران کلانتری در یک تعقیب و گریز ۴۰ دقیقه‌ای با رعایت قانون بکارگیری سلاح با شلیک به پای یکی از سارقان آن هارا متوقف و بازداشت کردند.

وی افزود:یکی از سارقان پس از برخورد تیر به بیمارستان منتقل شد و متهم سابقه دار در بازجویی‌ها صراحتا به ۳۰ فقره سرقت موبایل قاپی محله قلهک اعتراف کرده است.

رئیس کلانتری قلهک در پایان گفت: پرونده متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سارق باطری‌ خودروهای لواسان دستگیر شد

سرهنگ سید امین موسوی رییس کلانتری ۱۶۶ لواسان گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت باطری‌های خودرو و فعالیت یک سارق در ارتکاب به این سرقت ها، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۶۶ لواسان گرفت قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با استفاده از دوربین‌های مداربسته و سرنخ‌های برجای مانده از متهم و با انجام اقدامات اطلاعاتی یک سارق میانسال را شناسایی کردند.

این مقام پلیسی گفت: ماموران کلانتری ۱۶۶ پس از اخذ مجوز قضایی در یک عملیات پیچیده موفق به دستگیری سارق حرفه‌ای شدند.

رییس کلانتری لواسان تسریح کرد: سارق پس از انتقال به کلانتری ۱۶۶ لواسان در تحقیقات صورت گرفته به ۲۰ فقره سرقت باطری و محتویات داخل خودرو صراحتا اعتراف کرد.

سرهنگ موسوی در پایان گفت: پرونده متهم پس از اعترافاتش جهت سیرمراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف بسته تریاک در سطل زباله/ توقیف سمند سرقتی در عوارضی تهران - قم

سرهنگ سلمان آدینه وند فرمانده یگان امداد تهران بزرگ گفت: واحد گشت انتظامی قرارگاه شرق قرارگاه شرق روز گذشته در حال گشت زنی هدفمند در محدوده خیابان نبرد متوجه رفتار‌های مشکوک راننده یک خودرو شده و برای بررسی بیشتر وارد عملیات شدند.

وی بیان کرد: متهم با دیدن ماموران از خودرو پیاده و بلافاصله به صورت پیاده از محل فرار و در حین فرار بسته‌ای را به داخل سطل زباله پرتاب و متواری شد.

این مقام انتظامی به قصد متهم برای معدوم کردن آثار جرم اشاره کرد و گفت: با درایت ماموران متهم دستگیر و بسته پرتابی کشف و متهم به همراه اموال مکشوفه به یگان امداد انتقال یافت.

سرهنگ آدینه وند در ادامه از کشف مواد مخدر در بسته‌ی معدومی پرده برداشت و بیان کرد: در بازرسی از بسته ۵ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی با بیان اینکه متهم به تهیه مواد مخدر از شهر‌های جنوب شرقی کشور اعتراف کرد، ادامه داد: با انتقال مواد مخدر به شهر تهران قصد فروش آن را داشته که توسط ماموران دستگیرشده است که در ادامه متهم به همراه مواد مخدر مکشوفه تحویل عوامل پلیس پیشگیری شد.

فرمانده یگان امداد پلیس تهران بزرگ از کشف خودروی سمند مسروقه در عوارضی تهران – قم خبر داد و گفت: واحد گشت تیپ کنترل اجتماعات مستقر در این عوارضی از تردد یک دستگاه خودروی سرقتی مطلع شدند و با اجرای طرح مهار سارق، خودروی سمند شناسایی و دستور توقف خودرو اعلام شد.

وی افزود: در ادامه ماموران موفق شدند در یک عملیات پلیسی خودروی سرقتی ر توقیف خودرو و راننده خودرو پس از دستگیری به سرقت خودرو معترف شد.

فرمانده یگان امداد پلیس تهران افزود: در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و متهم برای سیر مراحل قانونی به به پلیس پیشگیری تحویل شد.

قتل پیر زن ۸۲ ساله به دست نظافتچی

سرهنگ کارآگاه سعداله گزافی جانشین رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: ۲۲ آبان سال ۹۸ زن جوانی با مراجعه به دادسرای امور جنایی تهران اعلام کرد مادر ۸۲ ساله اش به علت مشکوکی فوت کرده و طلاجاتش نیز به سرقت رفته است.

وی عنوان کرد: پرونده با موضوع سرقت منجر به جنایت تشکیل وبرای تحقیقات جنایی با دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران در اختیار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت.

جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: محتویات پرونده حاکی از آن بود، متوفی به علت بیمار‌های زمینه‌ی و باتوجه به آثار کبودی در نواحی گردن در بیمارستان فوت و با صدور گواهی فوت بدون ارجاع جسد به پزشکی قانونی دفن می‌گردد.

این مقام انتظامی ابراز کرد: در ادامه بررسی‌ها دختر زن سالخورده عنوان کرد که مادرش دچار شکستگی لگن شده و در این ۴ ماه قبل از فوتش پرستاری به نام شوکت از او مراقبت و نگهداری می‌کرده است. این در حالی بود که دختر شوکت نیز برای نظافت گاهی اوقات با مادرش به خانه زن سالخورده می‌رفته است.

وی تصریح کرد: کارآگاهان با فرضیه این که اکرم (دختر پرستار) در این ماجرا دست دارد، با هماهنگی بازپرس پرونده بازداشت شد. اما در تحقیقات منکر قتل شد.

گزافی اضافه کرد: کارآگاهان با ادامه تحقیقات پلیسی، نهایتا اکرم ۴۴ ساله را در برابر مدارک و دلایل پلیسی قرار دادند که در اوایل تیرماه امسال به قتل و سرقت معترف شد و گفت: مادرم نظافت چی منزل مقتوله بود به علت شکستگی لگن قادر به حرکت نبود، من یکبار که بجای وی برای نظافت رفتم متوجه شدم مقتول به تنهایی زندگی می‌کند. به همین دلیل تصمیم گرفتم طلاجات او را سرقت کنم که ۸ مهر سال ۹۸ با تصمیم به سرقت بردن طلا‌های مقتول راهی خانه او شدم.

متهم ادامه داد: داخل خانه شدم و در فرصتی مناسب مقتول را از پشت هل دادم و او به زمین افتاد. می‌خواستم گردنبند او را از گردنش بکنم که مقاومت کرد. با او درگیر شدم و در این حین مقتول شروع به سر و صدا کرد، برای اینکه کسی صدایش را نشنود دستم را روی دهانش گذاشتم که متوجه شدم بی حال شده است. طلا‌های او را سرقت کردم و اموال مسروقه را به مبلغ ۱۰ میلیون تومان فروختم.

جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان اشاره کرد: با اعتراف زن جوان به جرم خود، با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم قرار دارد.

کشف ۳۷ پرونده مرتبط با جرائم برداشت‌های غیر مجاز از حساب شهروندان

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: در هفته جاری ۳۷ نفر از شهروندانی که به پلیس فتا مراجعه کرده اند، اظهار داشتند بدون اینکه اطلاعات کارت عابر بانک خود را در اختیار فرد دیگری قرار بدهند، مبالغی از وجوه شان کسر و به حساب سایر افراد انتقال یافته است.

وی با اشاره به اینکه تیم‌های مختلفی از کارآگاهان پلیس فتا مسئولیت پرونده‌ها را بر عهده گرفتند، گفت: در رصد و پالایش اطلاعاتی مشخص شد که این برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان بوده و از طریق کپی کارت بانکی و سرقت داده‌ها و اطلاعات بانکی (فیشینگ) انجام شده است.

این مقام سایبری ابراز داشت: کارآگاهان پلیس فتا موفق شدند با مسدودسازی سریع حساب‌های مقصد و ردیابی مبالغ سرقتی ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال وجوه کسر شده از حساب ۳۷ مال باخته را قبل از خروج از چرخه بانکی با هماهنگی‌های قضائی به مال باختگان مسترد کنند.

رئیس پلیس فتا خاطر نشان کرد: شناسایی و دستگیری عوامل این کلاهبرداری‌ها در دست بررسی است و تاکنون نیز چندین نفر در این خصوص جلب و تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد.

وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های پلیس فتا جلب رضایتمندی شهروندان و اقدام سریع پلیس در خصوص جرائم مالی در فضای مجازی است تا از خارج شدن وجوه سرقتی از چرخه بانکی جلوگیری شود.

اخاذی از واحدهای صنفی با عنوان مامور پلیس

سرهنگ نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ گفت: اواخر هفته گذشته ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی مطلع شدند فردی خود را به واحد‌های صنفی مامور معرفی می‌کند و ضمن بازدید از واحد‌های صنفی، در صورت مشاهده تخلفی از سوی آنها، با ترفند مساعدت برای عدم ارائه گزارش، مبالغی را اخاذی می‌کند.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله ماموران ما دست به کار شده و در تحقیقات فنی و پلیسی متهم را شناسایی و نتیجه تحقیقات پلیسی در اختیارمقام قضائی قرار گرفت و دستور دستگیری متهم اخذ شد.

مرادی تصریح کرد: ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی با تلاش‌های شبانه روزی محل تردد وی را شناسایی و پنجم تیرماه متهم در حالی که قصد داشت از یک واحد صنفی در حوالی خیابان "شریعتی" بازدید کند دستگیر و به پلیس امنیت عمومی پایتخت انتقال داده شد.

این مقام انتظامی گفت: متهم پس از بازجویی با اعتراف به بزه انتسابی برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد.
معاون نظارت بر اماکن عمومی پایتخت با بیان اینکه تا کنون ۳ شاکی در این خصوص شناسایی شده است افزود: کارشناسان مبلغ کلاهبرداری شده را یک میلیارد ریال براورد کردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پلیس اماکن عمومی پایتخت همواره پشتیبان اصناف بوده وبا کسانی که بخواهند از این شرایط سوء استفاده نموده برخورد جدی و قانونی صورت خواهد داد و از شهروندان و متصدیان صنوف، خواست تا در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعا از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

شناسایی انبار کولر گازی قاچاق در جنوب تهران

سردار حمید هداوند جانشین رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر دپوی مقداری قابل توجهی کولر‌های گازی خارجی در یک انبار کالا در کهریزک بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان پس از بررسی و اطمینان از صحت خبر، با هماهنگی مقام قضائی این انبار کالا بازدید کردند، افزود: در بازرسی از انبار کالا ۸ هزار و ۸۲۵ کولر گازی خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۴۷۵ میلیارد و ۶۰۴ میلیون ریال برآورد شده، اظهار کرد: در این رابطه یک نفر به مراجع قضائی معرفی شد.

سردار هداوند در پایان با بیان اینکه قاچاق کالا بر رونق کسب و کار و تولید داخلی تاثیر منفی دارد از شهروندان خواست در صورت اطلاع از نگهداری و انتقال هرگونه کالای قاچاق موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کشف بیش از یک تن موادمخدر در جنوب کشور/ فرار قاچاقچیان به سمت کشور همسایه

سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در راستای کنترل و مراقبت از مرز‌ها و برخورد قاطع با هرگونه قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزی، مرزداران استان سیستان و بلوچستان از فعالیت باند بزرگ قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی اسفندک شهرستان سراوان مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیر‌های احتمالی تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده جهت انتقال محموله موادمخدر با خودرو به عمق کشور مشخص شد و مرزداران دلاور هنگ مرزی سراوان در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی با اجرای هدفمند کمین منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان توانستند محموله موادمخدر را کشف کنند.

این مقام ارشد در فرماندهی مرزبانی ناجا تصریح کرد: سوداگران مرگ زمانی که خود را در کمین و محاصره مرزداران دیدند، به سمت ماموران تیراندازی کرده که مرزداران با رعایت قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی می‌کنند و در نهایت پس از درگیری مسلحانه سنگین، با توجه به اتخاذ تاکتیک‌های عملیاتی مناسب از طرف مرزداران، سوداگران مرگ که عرصه را بر خود تنگ می‌دیدند با برجا گذاشتن خودرو و محموله موادمخدر به سمت خاک کشور همسایه متواری شدند.

سردار گودرزی خاطرنشان کرد: مرزداران در این عملیات ضمن توقیف یک دستگاه خودرو نیسان، موفق شدند یک تن و ۶ کیلوگرم انواع موادمخدر شامل؛ ۹۵۰ کیلوگرم تریاک و ۵۶ کیلوگرم حشیش را کشف کنند.

وی در پایان با بیان اینکه شناسایی و دستگیری متهمان پرونده در دستور کار مرزبانان استان قرار دارد، خاطرنشان کرد: تلاش مرزبانان جهت مبارزه با اشرار، قاچاقچیان و اخلالگران اقتصادی با قوت و بیش از پیش ادامه خواهد داشت و اجازه نمی‌دهند قاچاقچیان به راحتی نقشه‌های شوم خود را در مرز‌های ایران اسلامی عملی کنند.


بیشتر بخوانید
انتهای پیام/
 
برچسب ها: قتل ، سرقت ، اخاذی از مردم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار