کد خبر: ۱۷۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
افراد در روز رای گیری مبادرت به خرید و فروش رای برای نامزدهای شورا می کردند.

دادستان عمومی و انقلاب چالوس مازندران از تشکیل پرونده برای ۲۱ نفر به اتهام خرید و فروش رای در انتخابات شوراهای اسلامی در این شهرستان خبر داد و گفت: متهمان این پرونده بزودی محاکمه می‌شوند.

به گزارش ایرنا ، عبدالکریم خطیب روز یکشنبه در گفت و گو باخبرنگاران افزود که این افراد در روز رای گیری مبادرت به خرید و فروش رای برای نامزدهای شورا می کردند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره های مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی همزمان در ۲۸ خرداد برگزار شد.

وی همچنین از دستگیری دستکم ۲۰ قاچاقچی انواع مواد مخدر با ۱۹۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه و تریاک در این شهرستان خبر داد و گفت : از این میزان مواد مخدر، ۶۵ کیلوگرم در سه ماه گذشته کشف و ضبط شد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی چالوس اظهار داشت : چهار نفر از این متهمان ، فروشندگان عمده مواد مخدر بودند که همراه با مواد مخدر در عوارضی چالوس شناسایی شدند.

خطیب با بیان اینکه ۲۵ هکتار از اراضی منابع طبیعی شهرستان در سال گذشته خلع ید شد ، گفت : برای ۵۲ نفر از این متخلفان پرونده تشکیل شد که برابر قانون با آنان برخورد قضایی می شود.

وی افزود: همچنین پارسال از تغییر کاربری حدود ۱۸۶ هزار و ۱۹۲ متر در قالب اجرای ماده ۱۰ تبصره ۲ قانون حفظ کاربری باغات و اراضی کشاورزی در منطقه هچیرود چالوس جلوگیری شد.

به گفته این مسئول ، این افراد اقدام به تفکیک اراضی کشاورزی و باغات در این منطقه کرده بودند که با همکاری جهادکشاورزی و دیگر ادارات ذیربط اقدام به قلع و قمع و تخریب دیوار این اراضی شد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی چالوس مدت زمان رسیدگی به پرونده در این شهرستان را مدت سه روز اعلام کرد و گفت که از زمان راه اندازی سامانه الکترنیکی طی سال های گذشته تاکنون مدت زمان رسیدگی به پرونده ها از یک ماه به مدت سه روز کاهش یافته است.

خطیب ، آمار پرونده های وارده حوزه قضایی ، دادسرا ، شوراهای حل و اختلاف شهرستان را به ترتیب ، چهار هزار ۳۳۷ فقره ، ۲ هزار و ۱۵۳ و ۶۲۴ فقره اعلام کرد و گفت :‌ از یکم تیر ماه سال گذشته تا ابتدای ماه جاری از مجموع ۴۰ هزار و ۳۰۰ پرونده در حوزه قضایی حدود ۴۱ هزار و ۲۵۶ فقره مختومه شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار