کد خبر: ۱۷۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
امام‌جمعه نطنز گفت: حقوق بشر منتظر است در کشورهایی نظیر ایران یک مشکل کوچک اتفاق بیفتد و ببینید این‌ها چه خواهند کرد، حقوق بشر در ماجرای کشتارجمعی کودکان کانادا سکوت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نطنز با اشاره به تزریق واکسن ایرانی کرونا توسط رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب پس از تزریق واکسن آن را افتخار ملی نامیده و تأکید کردند که باید این افتخار ملی را پاس بداریم.

امام‌جمعه نطنز افزود: دشمن در حال تبلیغ علیه توان و جوان ایرانی است که ایرانی‌ها نمی‌توانند واکسن تولید کنند، اما رهبر ۸۳ ساله مذهبی جهان اسلام خودش را به اندیشه و دانش ایرانی سپرد و واکسن ایرانی را تزریق و دهان یاوه‌گویان بسته شد.

وی تصریح کرد: اگر این واکسن تضمین نداشت رهبر معظم انقلاب هیچ‌گاه آن را تزریق نمی‌کردند، بعد از این ایران به شش کشور مهم تولیدکننده واکسن ضدکرونا تبدیل شد و امروز ۱۲ کشور جهان تقاضای خرید واکسن از ایران کرده‌اند.

یعقوبی با تقدیر از عملکرد قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه در دوران درخشان آیت‌الله رئیسی دارای حرکت جهادی و شبانه‌روزی و افزایش امید به مردم بود و اعتماد به قوه قضاییه دوچندان شد و همچنین سرمایه اجتماعی نظام ارتقا پیدا کرد، این راه باید توسط حضرت حجت‌الاسلام‌ اژه‌ای ادامه پیدا کند.

امام‌جمعه نطنز ادامه داد: قطع به‌یقین حرکت‌هایی که آیت‌الله رئیسی در قوه قضاییه داشته‌ است در دولت هم تعمیق و توسعه می‌دهد و با اجرای عدالت مردم طعم خوش‌خدمت را خواهند چشید.

وی با اشاره به سالروز حمله ناو جنایتکار آمریکایی به هواپیمای مسافربری و شهادت ۲۹۰ نفر بیان کرد: این‌ها حتی یک معذرت‌خواهی ساده انجام ندادند ولی امروز در کانادا گورهای دسته‌جمعی کودکان کشف می‌شود اما آن‌ها لام تا کام حرفی نمی‌زنند، حقوق بشر این‌ها معلوم نیست کجا غیبش زده و ماهیت آن‌ها این است که کودکان را می‌کشند و حتی حرفی نمی‌زنند اما کافی است کشورهایی نظیر ایران یک مشکل کوچک اتفاق بیفتد و ببینید این‌ها چه خواهند کرد، حقوق بشر در ماجرای کشتار جمعی کودکان کانادا سکوت کرده است.

یعقوبی با تبریک روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: شهرها و روستاها امروز صاحب شوراهای جدید و تازه‌نفس شده است، قطعاً با همکاری اعضای شوراهای شهر و روستا و با برنامه توسعه شهرها و روستاها را در شهرستان شاهد باشیم.

سؤالات غیراستاندارد کنکور صدای مردم را درآورده است

حجت‌الاسلام سعید رجبی امام‌ جمعه موقت بادرود هم در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: در ۱۲ تیرماه هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز معمولی برنامه‌ریزی‌شده ۶۵۵، از بندرعباس به مقصد دبی در حالی‌ که هنوز سقف پرواز موردنظر را به دست نیاورده بود بر فراز آب‌های سرزمینی ایران و در آب‌های اطراف جزیره هنگام، به دلیل شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس سقوط کرد و تمامی ۲۹۰ نفر مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند.

وی افزود: این روز را به نام حقوق بشر آمریکایی نام‌گذاری کرده‌اند، در این حادثه آمریکا حتی حاضر نشد از ملت ایران عذرخواهی کند و در اقدامی عجیب با اعطای نشان لیاقت به ناخدای این ناو نمک بر زخم ملت ما پاشید تا تناقض را به عینه ببینیم که آمریکا هر جا در جنایت هم که پای خودش وسط باشد حقوق بشر را ندیده بگیرد، بنابراین این روز را به نام حقوق بشر آمریکایی نام گذاشتند.

رجبی با اشاره به تزریق واکسن برکت توسط رهبر معظم انقلاب اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب با تزریق این واکسن درس بزرگی را به مسؤولان دادند و آن‌ هم تکیه به توان داخلی بود، قطعاً با تکیه به دانش و اقتصاد ایرانی می‌توانیم مشکلات را از سر راه برداریم.

امام‌جمعه موقت بادرود با اشاره به برگزاری کنکور سراسری گفت: سؤالات غیراستاندارد کنکور صدای مردم را درآورده است، هزینه‌های بالای کلاس کنکور، استرس خانواده‌ها و دانش‌آموزان از سوی دیگر باعث ایجاد مشکل در خانواده‌ها شده است، در باب سؤالات غیراستاندارد مشکل این است که مطلبی که معلم در کلاس تدریس می‌کند و در کتاب درسی آمده در کنکور به آن توجهی نمی‌شود و سؤالات چیز دیگری طرح می‌شود که دانش‌آموز را مات و مبهوت کرده است که امیدواریم در بحث کنکور چاره‌اندیشی مناسبی انجام شود.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/ح۳۰/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار