کد خبر: ۱۷۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
حقوق بشر، کلیدواژه جنایات آمریکا/ فرماندار قشم:
نصری با اشاره به جنایت آمریکا در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران در سال ۱۳۶۷ گفت: آمریکا مسئول و عامل اصلی شهادت بیش از ۲۲۰ هزار تن از بهترین فرزندان ایران است.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «علیرضا نصری» فرماندار قشم در آیین گرامیداشت یاد ۲۹۰ سرنشین هواپیمای مسافری ایرباس که به مناسبت سی و سومین سالروز شهادتشان برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای برپایی نظام مستقل جمهوری اسلامی و اراده مردم برای حفظ عزت و استقلال ملی، منافع نامشروع آمریکا در منطقه به خطر افتاد و بنای دشمنی با ایران اسلامی را آغاز کرد.

وی یادآور شد: برای حفظ استقلال و عزت ملی، متحمل هزینه های سنگینی از ترورهای فیزیکی، جنگ نابرابر هشت ساله، دروغ‌پراکنی و اتهام‌های واهی همسایه‌ستیزی و دشمن پنداری نظام جمهوری اسلامی در اذهان کشورهای منطقه، جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه شدیم، اما نتیجه واقعی این دشمنی های دامنه دار، برای ما استحکام اراده و رای مردم و برای آمریکا خفت و سرشکستگی بوده است.

فرماندار قشم گفت: اقدامات آمریکا علیه مردم ایران گواه روشن پوشالی بودن ادعای دموکراسی دولتمردان این کشور است و گرامیداشت یاد شهدای پرواز ۱۲ تیر از جمله ۶۶ کودک و ۵۳ زن بی دفاع که توسط ناو جنگی آمریکایی به عمد مورد حمله قرار گرفتند، دروغ بودن ادعاهای بشردوستانه و نقش جنایتکارانه نظام سیاسی حاکم بر آمریکا را به دنیا مخابره می کند.

نصری خاطرنشان کرد: آمریکا نه‌تنها عامل شهادت ۲۹۰ مسافر ایرباس، بلکه مسئول و عامل اصلی شهادت بیش از ۲۲۰ هزار تن از بهترین فرزندان ایران است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار