کد خبر: ۱۷۲۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۹
در روزگاری که حاصل تفکر غرب، تبدیل زن به کالایی ارزان و فراوان است، تفکر اصیل اسلامی پوشش یک بانوی مسلمان را خیمه استحکام پیوند خانوادگی او می‌داند.

به گزارش خبرگاری فارس از اردبیل، واحد خواهران شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان اردبیل به مناسبت روز عفاف و حجاب بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ۚ ذَٰلِکَ أَدْنَىٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ ۗ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا»
ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زن‌های مومنان بگو که چادر خویش را بر خود فرو پوشند. این کمترین چیزی است تا به عفت شناخته شوند و از تعرض و آزار افراد هوسران محفوظ بمانند و خدا(در حق خلق) بسیار آمرزنده و مهربان است. (آیه ۵۹ سوره احزاب.)

حجاب در ایران باستان رسمی معمول میان زنان و مردان بوده است. مدرن شدن جامعه، سنت‌ها را از زندگی ایرانیان دور کرده؛ ولی اصل دین همواره به روح مساله حجاب و عفاف خواهد نگریست.

اسلام همواره راهی برای تعدیل غرایز بشری اندیشیده و آموزه‌های آن، حجاب را به عنوان اصیل‌ترین ارزش رایج در میان بانوان معرفی نموده است.

اسلام زن را از پستوهای مخفی خانه‌ها به عرصه اجتماع وارد کرد تا استعدادهای نهفته خود را به جهانیان نشان دهند اما در این میان به خاطر وجود چشم‌های ناپاک در کمین نشسته، پوششی با یک چهارچوب تعیین شده برای حفظ او قرار داد تا عامل بروز بهتر شخصیت انسانی و توانایی‌هایش باشد.

در روزگاری که حاصل تفکر غرب، تبدیل زن به کالایی ارزان و فراوان است، تفکر اصیل اسلامی پوشش یک بانوی مسلمان را خیمه استحکام پیوند خانوادگی او می‌داند.

از دوران قبل انقلاب پوشش اسلامی بانوی ایرانی به طرق مختلف آماج فعالیت‌های ضد فرهنگی و خود باختگی دولتمردان در برابر غرب قرار گرفت.

بعد از انقلاب نیز تلاش‌های بسیاری در میدان جنگ نرم فرهنگی علیه عفاف و حجاب صورت گرفته تا در این آشفته بازار فرصت فکری مناسب برای انتخاب پوشش شایسته برای زنان ایرانی فراهم نیاید.

در دی ماه سال ۱۳۱۴ قانون کشف حجاب در ایران به دستور رضا شاه ملعون تصویب شد. اما طولی نکشید که مردم و علمای مذهبی شهر مشهد در تیر ماه همان سال یعنی سال ۱۳۱۴، در مسجد گوهرشاد تجمع کرده و به کشف حجاب اجباری توسط حکومت رضا شاه که بر خلاف متمم قانون اساسی مشروطه که براساس آن شاهان پهلوی موظف به ترویج احکام شعائر مذهب شیعه می‌بودند اعتراض کردند، اما این مردم مظلوم و بی‌گناهی که از دین و احکام الهی دفاع می‌کردند توسط حکومت رضا شاه به خاک و خون کشیده شده و به مقام شهادت نائل آمدند.

ولی با این حال مردم مومن و مذهبی ایران از همان سال‌ها روحیه مقاومت و ایستادگی خود در برابر فرهنگ غرب و پایبندی خویش به معنویات و حجاب و چادر دردانه پیامبر، خانم فاطمه زهرا(س) را نشان دادند.

امروزه هم مردم شریف و بانوان انقلابی ایران سرافرازمان بار دیگر نشان دادند که در پاسداری از حجاب و عفت که یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین دارایی‌های ملت بزرگ است؛ همچنان ثابت قدم ایستاده و برای مقابله با قدرت استکبار جهانی هیچ ابایی ندارند.

حجاب برتر ما دختران و دانشجویان بسیجی، نماینده یک دست بالای فکری برای صیانت از ارزش‌های انسانی حجاب و عفاف در برابر هجمه‌های تبلیغات منفی علیه فرهنگ حجاب و عفاف زنان است.

از این‌رو ما جوانان و بانوان دانشجو برای مقابله و مبارزه با این جنگ نرم از مسؤولان مربوطه درخواست می‌کنیم که زیرساخت‌های لازم را در رسیدن بانوان عزیزمان به مقام بانوی تراز انقلاب اسلامی و ادامه‌دهنده راه حضرت فاطمه زهرا(س) فراهم سازند.

از جمله این زیرساخت‌ها:
۱. طراحی و عرضه پوشش‌های اسلامی در بازار و جلوگیری از واردات لباس‌های الگو گرفته از غرب
۲. عرضه پوشش‌های اسلامی با قیمت مناسب
۳. کنترل و مدیریت کافی بر فضای مجازی
۴. ایجاد تنوع بیشتر با محتوای اسلامی در برنامه‌های صداوسیما برای کاهش مراجعه افراد به شبکه‌های ماهواره‌ای و بیگانه
۵. تسهیل ازدواج جوانان و ایجاد مراکز مشاوره رایگان یا کم هزینه برای خانواده‌ها و زوج‌های جوان.

به امید سربلندی و پیشرفت روز افزون ملت عزیز ایران و سرنگونی دشمنان اسلام.»

انتهای پیام/3463/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار