کد خبر: ۱۷۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی از روابط بسیار خوبی برخوردار بودند که متأسفانه در سال‌های اخیر با مشکلاتی مواجه شده که امیدواریم هر چه زودتر این مشکلات حل و فصل شود.

به گزارش برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در مراسم دریافت استوارنامه «یون کانگ هیون» سفیر جدید کره جنوبی در تهران با بیان اینکه دو کشور روابط تجاری و بانکی بسیار خوبی در گذشته داشتند و کره جنوبی در بسیاری از پروژه‌های مهم ایران حضور داشت، اظهار داشت: در سال‌های اخیر بخاطر تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا، روابط دو کشور با مشکل مواجه شد که ضرورت دارد اینگونه مشکلات هر چه زودتر برطرف شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه برغم وعده‌هایی که کره جنوبی داده همچنان مشکلات بانکی و مالی بین دو کشور پابرجا است، گفت: در زمینه خرید تجهیزات و امکانات پزشکی و دارویی و حتی واکسن کرونا در استفاده از اموال خودمان در بانک‌های سئول باز هم با مشکل مواجه هستیم. در حالی که استفاده ایران از ذخایر مالی خود در بانک‌های کره جنوبی حق روشن و واضح ایران است.

دکتر روحانی اضافه کرد: مشکل مالی موجود بین ایران و کره جنوبی تأثیر بسیار بدی در اعتماد مردم ایران به کره جنوبی گذاشته است چرا که در دوران شرایط سخت کرونا مردم ایران نتوانستند از اموال خود در بانک‌های کره استفاده کنند. لذا امیدوارم کره جنوبی در فرصت‌های آینده بتواند با تلاش‌های مضاعف این مسأله را جبران کند.

«یون کانگ هیون» سفیر جدید کره جنوبی نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان، با بیان اینکه از دلسردی دوستان ایرانی خود از روابط تهران و سئول به خوبی آگاه است، اظهار داشت: شرایط اعمال شده که خارج از کنترل ما هم بوده است، روابط تهران و سئول را تحت تأثیر قرار داده است اما امروز مأموریت ویژه دارم تا نهایت تلاش خود را برای تقویت روابط دو جانبه بکار بگیریم.

کانگ هیون گفت: اگر چه چشم‌انتظار نتایج خوب مذاکرات مرتبط با برجام هستیم اما کره جنوبی زمان را از دست نخواهد داد و در حال مهیا کردن شرایط و آماده شدن برای توسعه هر چه بیشتر روابط دو جانبه هستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار