کد خبر: ۱۷۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۱
استقلال در شرایطی به فینال جام حذفی رسید که کار بسیار دشواری برای غلبه بر حریف خود دارد.

به گزارش برنا؛ استقلال با غلبه بر گل گهر در یک بازی جنجالی توانست برای سیزدهمین بار به فینال جام حذفی برسد. آبی پوشان در این مسیر تیم های پیکان، ذوب آهن، پرسپولیس و گل گهر را شکست دادند تا به فولاد خوزستان برسند. تیمی که با سرمربیگری جواد نکونام در لیگ بیستم در رده ششم ایستاد و برای اینکه سال آینده بتواند در لیگ قهرمانان حضور داشته باشد باید قهرمان جام حذفی شود.

استقلال بعد از سومی در لیگ به دنبال این است که یک جام به هوادارانش هدیه کند. فرهاد مجیدی در سومین دوره حضورش روی نیمکت استقلال تاکنون نتایج خوبی گرفته است. او توانست به همراه استقلال از گروه مرگ در لیگ قهرمانان آسیا صعود کند، در لیگ سوم شود و حالا به فینال جام حذفی رسیده است. مجیدی در شرایطی توانست این نتایج را با استقلال کسب کند که از هفته هفدهم لیگ روی نیمکت این تیم نشست و مثل دو دوره قبلی حضورش روی نیمکت آبی ها، تیم را خودش نبسته بود.

حالا فرهاد برای عمل کردن به قولی که به هواداران داده فقط یک قدم فاصله دارد. او به طرفداران استقلال وعده جام داده و حالا استقلالی ها منتظرند سرمربی محبوب تیم شان ماموریت نیمه تمام خود را با موفقیت به پایان برساند. او سال گذشته هم به همراه استقلال به فینال جام حذفی رسید اما درگیری های مدیریتی و اشتباهات فردی بازیکنان استقلال در دیدار فینال مقابل تراکتورسازی دست آبی ها را از جام کوتاه کرد.

این بار استقلال برای کسب قهرمانی باید مقابل فولادی قرار بگیرد که در بازی برگشت لیگ به استقلال فرهاد مجیدی باخت. جواد نکونام که از مربیان استقلالی لیگ به شمار می رود، انگیزه زیادی برای گرفتن انتقام از تیم و همبازی سابقش دارد. انتقامی که می تواند با بردن یک جام برای نکونام همراه شود.

استقلال کار دشواری برای پیروزی مقابل فولاد در فینال جام حذفی دارد. فشردگی فصل فوتبالی و خستگی بازیکنان باعث شده آنها شادابی هفته های گذشته را نداشته باشند. ضمن اینکه استقلال غایبان مهمی برای این بازی دارند که شاید تاثیرگذارترین آنها فرهاد مجیدی است. مجیدی در بازی با گل گهر به دلیل دریافت کارت زرد فینال را از دست داد. با توجه به اینکه مجیدی از جمله مربیان فعال در لب خط است و در حال حاضر هم دستیاری به جز صالح مصطفوی ندارد، به نظر می رسد در غیاب او کار برای آبی پوشان دشوار شود.

به جز مجیدی، دو بازیکن مهم دیگر استقلال هم به دلیل محرومیت در فینال غایب هستند. محمد دانشگر و سید حسین حسینی هم به دلیل دریافت کارت زرد در دیدار با گل گهر، فینال را از دست دادند و دیاباته هم به دلیل مصدومیت قطعا در بازی فینال غایب خواهد بود.

شاید پر کردن جای خالی حسینی برای مجیدی که خودش هم باید از سکوها در این بازی تیمش را هدایت کند به دلیل حضور رشید مظاهری چندان دردسر ساز نشود، اما محرومیت دانشگر می‌تواند برای این تیم گران تمام شود.

از آنجایی که عارف غلامی در جریان دیدار قبلی آبی‌ها در جام حذفی مقابل پرسپولیس با مصدومیت شدید از ناحیه رباط صلیبی مواجه شد، محرومیت دانشگر دست مجیدی را در دفاع میانی بست و او حالا ناچار است تا به احتمال زیاد محمد نادری را بار دیگر با تغییر پست به دفاع میانی بیاورد.

این اتفاق باعث می‌شود مجیدی ناچار باشد جای خالی نادری را با متین کریم زاده و یا در صورت عبور بابک مرادی از مصدومیت، با این بازیکن پر کند که در نهایت همه این اتفاقات باعث بر هم خوردن هارمونی آبی‌ها در دیدار نهایی خواهد شد.

با این حال باید منتظر ماند و دید سرمربی استقلال برای پر کردن جای خالی غایبان تیمش چه تدبیری می اندیشد. 4

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار