کد خبر: ۱۷۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
پیروز قربانی در گفت‌وگو با خبرورزشی:
پیروز قربانی پیشکسوت استقلال گفت: مهدی قایدی یک بازیکن معمولی نیست بلکه او یک فوتبالیست استثنایی است که قطعاً در لیگ امارات می‌تواند پیشرفت کند.
خبرورزشی -

در پایان روز پرحاشیه باشگاه استقلال در رابطه با جدایی مهدی قایدی که با تجمع اعتراض آمیز و شدید هواداران مقابل ساختمان این باشگاه همراه شد، با یکی از کاپیتان‌های سابق استقلال در همین خصوص صحبت کردیم. پیروز قربانی در گفتگو با خبرورزشی، درباره اتفاقات روز باشگاه استقلال به ویژه موضوع انتقال مهدی قایدی به باشگاه شباب الاهلی حرف‌زد.

مهدی قائدی بالاخره به باشگاه اماراتی پیوست. به نظر شما این انتقال در شرایط فعلی درست بود؟

من شرایط قرارداد قایدی با باشگاه جدیدش را نمی‌دانم ولی قطعاً از نظر مالی برای او خوب شده است. این اتفاق غیر منتظره نبود و دیر یا زود این انتقال برای این بازیکن، با این کیفیت اتفاق می‌افتاد.

در این شرایط جدایی قائدی لطمه‌ای به استقلال نمی‌زند؟

من انتظار این جدایی به ویژه در این مقطع را نداشتم. چون استقلال یک بازی حساس مقابل الهلال دارد که قایدی می‌توانست برای استقلال در آن دیدار نقش مهمی را ایفا کند اما متاسفانه اتفاق افتاد...

به نظر شما لیگ امارات انتخاب درستی برای قایدی بود یا می‌توانست راهی اروپا شود؟

به هر حال امارات را قایدی انتخاب کرده و این نظر شخصی اش است. نمی‌توان در این باره حرفی زد ولی با توجه به کیفیتی که این بازیکن دارد می‌توانست در هر لیگی که می‌خواهد برود و بازی کند.

دو شب پیش سرمربی استقلال در جمع خبرنگاران اعلام کرد با توجه به شرایط انتقال این بازیکن، قایدی فصل بعد هم همراه استقلالی‌ها است ولی دیدیم که خبر پیوستن او به باشگاه الاهلی منتشر شد! این ناهماهنگی بین سرمربی و مدیریت بیانگر چه چیزی است؟

این که چیز جدیدی نیست. سالهاست که در باشگاه استقلال هماهنگی زیادی بین سرمربی و مدیریت وجود ندارد. به هر حال قایدی ترجیح داده برود. من فکر می‌کنم بهتر بود برای بازی با الهلال حفظ می‌شد. ضمن اینکه باید نفرات تاپ هم به این تیم اضافه شوند تا برای دیدار با الهلال استقلال چیزی کم و کسر نداشته باشد. حالا باید دید افکار کادرفنی چه بوده و چه توجیهی برای این انتقال دارند.

نظرتان درباره بازیکنان جدید استقلال چیست؟

از تعدادی از آنها شناخت ندارم ولی آنهایی که از سایپا به استقلال آمدند را خوب می‌شناسم و معتقدم همگی بازیکنان خوب و آینده‌داری هستند. امیرحسین حسین زاده فوتبالیست بسیار خوبی است. ابوالفضل جلالی هم همینطور؛ البته اگر بیاید. هر دوی آنها ۲۰ ساله هستند. البته این خیلی مهم است که این دو نفر بتوانند در همان سال اول به هماهنگی لازم با تیم استقلال برسند. ولی این را می‌دانم که هر دوی آنها فوق‌العاده قوی هستند و ظرف یکی دو سال آینده از تاپ‌ترین فوتبالیست‌های ایران می‌شوند. مگر اینکه خدای ناکرده شرایط طوری شود که اتفاق دیگری رخ بدهد.

گروهی از هواداران استقلال در اعتراض به جدایی قائدی مقابل باشگاه سر و صدا به راه انداختند. به آنها حق می‌دهید از این انتقال ناراحت باشند؟

دنیا، دنیای آزادی است. همه حق دارند هر کاری می‌خواهند کنند. اصلاً اینکه چه کسی ناراحت می‌شود یا چه کسی خوشحال می‌شود تاثیری در این کار ندارد. این اتفاق باید می‌افتاد. به هر حال اینکه این سیاست باشگاه بوده و یا ضعف مدیریت، تصمیمی‌بوده که مسئولان استقلال گرفتند. ولی با همه این اوصاف من معتقدم است استقلال فصل بسیار سختی را در پیش دارد.

چطور؟

این پیش‌بینی من است.

به نظر شما قایدی با سبک فوتبالش می‌تواند در لیگ امارات موفق شود؟

قطعاً موفق می‌شود. کسی که می‌تواند به راحتی دو نفر را از روبروی خود بردارد یک بازیکن معمولی نیست بلکه استثنایی است. از این دست بازیکنان در فوتبال دنیا کم داریم. با توجه به خصوصیت‌هایی که دارد در لیگ امارات به راحتی می‌تواند موفق شود. البته یکسری ضعف‌های فیزیکی دارد که طبعاً آنها را به مرور برطرف می‌کند. ولی در کل من فکر می‌کنم در لیگ امارات موفق می‌شود.

فاصله سه هفته تا بازی با الهلال برای آماده شدن استقلال تا آن روز کافی است؟

اگر شاکله اصلی تیم حفظ شود و بازیکنان در تعطیلات پایان فصل تمرینات لازم را انجام داده باشند بعید است مشکلی به وجود بیاید. اما باید دید کادر فنی در آخرین روز مسابقات استقلال برنامه‌ای برای حفظ آمادگی آنها در تعطیلات داشته یا نه. در فوتبال روز دنیا برخی تیم‌ها پیش از فرستادن بازیکنان به تعطیلات آف سیزن، آنها را به صورت غیرمستقیم تحت نظر قرار می‌دهند. باید دید شرایط بازیکنان استقلال در این مدت به چه ترتیب بوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار