کد خبر: ۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۰
وزیر کشاورزی:
وزیر جهاد کشاورزی گفت:‌ برخی برای اشباع بازار ملاحظات بهداشتی را زیر پا می‌گذارند. در حالی که روسیه با همه محدودیت‌هایش، تاکنون اجازه ورود یک کیلوگرم گوشت مرغ ایرانی را نداده چون پای ملاحظات بهداشتی خود ایستاده است.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛آمحمود حجتی در مراسم روز ملی دامپزشکی در سالن همایش‌های حفاظت محیط زیست اظهار کرد: یکی از مشکلات فرهنگی که در سطح جامعه به ویژه در حوزه تجارت وجود دارد این است که حساسیت‌های بهداشتی در حوزه دامپزشکی کمتر مورد توجه قرار می گیرد و بارها شاهد بودیم به محض ایجاد محدودیت همه به دنبال این هستند بازار را اشباع کنند و تمام ملاحظات بهداشتی را زیر پا می گذارند.
 
وی افزود: امروز همه می دانند که روسیه با چه مشکلاتی مواجه است و چه محدودیت‌هایی دارد اما علیرغم همه نیازمندی‌های غذایی‌اش تاکنون اجازه واردات یک کیلوگرم گوشت مرغ را هم از ایران نداده چرا که پای ملاحظات بهداشتی خود ایستاده است.
 
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: اگر این مشکل برای ایران به وجود می‌آمد شاهد بودیم که به کرات بارهای محصولات دامی و دام زنده به کشور وارد می‌شد و بی توجهی‌ها و بی مهری‌های فراوانی به حوزه بهداشت دامی صورت می گرفت.
 
حجتی اعلام کرد: وضعیت دامپزشکی در مقایسه با سلامت انسان از حساسیت بالاتری برخوردار است چرا که اگر طی یک سال اخیر توجه لازم صورت نمی گرفت امروز کشور ما آلوده بود اما دامپزشکان کشور و سازمان دامپزشکی همه تلاش خود را برای کنترل و جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری‌های دامی انجام داده‌ و موفق هم بوده‌اند.

 
انتهای پیام/

برچسب ها: مرغ ، روسیه ، مشکلات
نام:
ایمیل:
* نظر: