کد خبر: ۱۷۹۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
به میزبانی «آنتونی بلینکن» صورت می گیرد؛
وزیر خارجه ایالات متحده قرار است روز جمعه به مناسبت نخستین سالروز امضای «توافقنامه آبراهام» میزبان یک نشست مجازی با حضور نمایندگانی از رژیم صهیونیستی و چند کشور عربی باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، تارنمای خبری آکسیوس روز سه شنبه به وقت محلی در گزارشی اعلام کرد که برگزاری این نشست مجازی «مؤثرترین و آشکارترین جلوه حمایت دولت [جو] بایدن از توافقنامه های صلح (ابراهام) است».

به همین خاطر، «آنتونی بلینکن» از سوی بایدن مأمور است که روز جمعه با نمایندگانی از رژیم صهیونیستی و چند کشور عربی امضاء کننده این توافقنامه-توافقنامه عادی سازی روابط با اسرائیل موسوم به آبراهام- یک نشست مجازی برگزار کند.

گفتنی است، این توافقنامه های صلح (سازش) به ابتکارعمل «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا میان اسرائیل و برخی از کشورهای عربی از جمله امارات متحده عربی، بحرین و مراکش در ازای موافقت واشنگتن با تقاضاهای دیپلماتیک و نظامی این کشورهای عربی به امضا رسید.

گفته می شود که در میان اسامی کشورهای شرکت کننده در این نشست مجازی، نامی از سودان برده نشده است؛ کشور آفریقایی که با عادی سازی روابط با اسرائیل موافقت کرد اما این توافق همچنان در حال طی کردن پروسه نهایی است.

بنا به گزارش تارنمای آکسیوس، دولت بایدن تاکنون درخواست برخی کشورها برای برگزاری جشنی به مناسبت سالروز امضای این توافقنامه را رد کرده است، توافقنامه ای که امارات متحده عربی در آگوست ۲۰۲۰ نخستین امضاکننده آن بود. از این رو، دولت بایدن تنها به برگزاری یک نشست مجازی در «روزهای آینده» بسنده کرد.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود به تارنمای اکسیوس گفت که این نشست مجازی نخستین سالگرد امضای توافقنامه آبراهام را جشن می گیرد و راههایی تعمیق روابط و ساخت یک منطقه شکوفاتر را به بحث و گفتگو می گذارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار