کد خبر: ۱۷۹۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:
تبریز- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تاب آوری مدیران از رسانه‌ها هر روز محدودتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید قاسم ناظمی شامگاه چهارشنبه در اختتامیه پنجمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان آذربایجان شرقی گفت: با ورق زدن تاریخ، همواره پیام آوران مورد تهدید و مشکل بوده‌اند چنانچه مراکز رسانه‌ای و تلویزیون نیز جز اولین مکان‌هایی هستند که با رخ دادن کودتا، تسخیر می‌شوند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: خبر و حرف جدید مشکلاتی به همراه دارد اما راویان آن، علاوه بر اینکه باید بر اخلاق و تفکر مسلط باشند باید از سوی سیاست گذاران و مدیران جامعه نیز مورد توجه قرار بگیرند و در غیر این صورت هیچ‌گونه رشد و توسعه‌ای رخ نخواهد داد و در نهایت، جامعه به سوی رکود پیش خواهد رفت.

وی افزود: با وجود تکثر رسانه‌ها در آذربایجان شرقی، متأسفانه تاب آوری مدیران و تحمل زمامداران از رسانه‌ها هر روز، محدودتر می‌شود و رسانه‌ها برای نوشتن و گفتن حرف‌های خود، با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

ناظمی گفت: نظر بر این نیست که رسانه باید برای گفتن هر حرفی آزادانه عمل کند بالاخره در تمامی کشورها و فرهنگ‌ها، لازمه داشتن تریبون، پاسخگویی است.

وی افزود: از سویی ایجاد محدودیت، منجر به خودسانسوری می‌شود که این خود، موجب می‌شودتا ایده‌ها و افکار جدید مطرح شوند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی بیان کرد: اصحاب رسانه باید به قانون اساسی جمهوری اسلامی پایبند بوده و در عین پاسخگویی، مقید به اخلاق باشد. ما در رسانه در حال تولید اطلاعاتی هستیم که افکار عمومی جامعه را شکل می‌دهد و حتی ممکن است حتی یک تیتر اشتباه، حوادثی را در جامعه به وجود می‌آورد که به شدت زیان بار است.

گفتنی است با برگزاری اختتامیه پنجمین دوره این جشنواره، خبرنگاران و عکاس خبرگزاری مهر خوش درخشیدند.

تاب آوری مدیران از رسانه‌ها هر روز محدودتر می‌شود

آناهیتا رحیمی در بخش گزارش خبری افزایش سفر به دنیای ابدی حائز رتبه اول گزارش و محمدرضا علی اشرفی نیز در این بخش شایسته تقدیر انتخاب شدند.

تاب آوری مدیران از رسانه‌ها هر روز محدودتر می‌شود

مینا نوعی نیز در بخش عکس رتبه اول را کسب کرد.

تاب آوری مدیران از رسانه‌ها هر روز محدودتر می‌شود

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار