کد خبر: ۱۷۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۱
چند باشگاه انگلیسی با هزینه‌های نه چندان زیاد توانستند بازیکنان باکیفیتی را به خدمت بگیرند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  باشگاه‌های لیگ برتری با صرف مبلغ ۱.۱ میلیارد پوند در نقل و انتقالات تابستانی قدرت مالی خود را نشان دادند. این در حالی است که تیم‌های شاغل در لیگ‌های دیگر به دلیل همه گیری کووید ۱۹ از نظر مالی مشکل داشتند؛ اما باشگاه‌های لیگ برتری در پنجره نقل و انتقالاتی موفق شدند چندین بازیکن بزرگ را به خدمت بگیرند.

منچستریونایتد جیدون سانچو، رافائل واران و کریستیانو رونالدو را به خدمت گرفت. در حالی که چلسی روملو لوکاکو و سائول نیگز را جذب کرد، منچسترسیتی موفق شد جک گریلیش را با مبلغی بی سابقه در نقل و انتقالات به خدمت بگیرد. از طرف دیگر تیم‌هایی مانند لسترسیتی و وستهام یونایتد نیز در بازار نقل و انتقالات هزینه زیادی کردند.

در حالی که برخی از باشگاه‌های لیگ برتر برای جذب بازیکنان مد نظرشان پول زیادی پرداخت کردند، برخی از این باشگاه‌ها موفق شدند با صرف هزینه‌های مناسب، در نقل و انتقالات خرید‌های هوشمندانه‌ای انجام دهند.

در این گزارش ۵ خرید هوشمندانه تیم‌های لیگ برتری در نقل و انتقالات تابستانی را بررسی می‌کنیم.

۱- دمارای گری - اورتون (۱.۷ میلیون پوند)

دمارای گری، با مبلغ ۱.۷ میلیون پوند از بایرلورکوزن به اورتون منتقل شد.

گری در سال ۲۰۱۶ با لسترسیتی کارش در لیگ برتر را آغاز کرد و از ژانویه همان سال به بعد ۱۲ بازی انجام داد و با لسترسیتی قهرمان لیگ برتر شد.

او در فصول بعد هرگز نتوانست جایگاهی در ترکیب ثابت پیدا کند و در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ تنها ۳ بازی از ۲۱ بازی او در لیگ برتر به عنوان بازیکن اصلی آغاز شد. در نهایت گری در ژانویه ۲۰۲۱ راهی بایرلورکوزن شد، اما اورتون تابستان امسال تصمیم گرفت او را به لیگ برتر بازگرداند. این بازیکن ۲۵ ساله جواب اعتماد اورتون را داد و تاکنون در ۲ بازی دو گل به ثمر رسانده و در جناحین این تیم بازی‌های درخشانی ارائه کرده است.

اورتون در چند سال گذشته پول زیادی برای بازیکنانی خرج کرده است که عملکرد خوبی نداشتند. با این حال در قراردادی که منجر به بازگرداندن گری به لیگ برتر شد، آن‌ها دست به انتقال مثبتی زدند.

۲- کریستیانو رونالدو - منچستر یونایتد (۲۰ میلیون پوند)

خرید غافلگیر کننده کریستیانو رونالدو در پنجره نقل و انتقالات تابستانی هواداران منچستریونایتد را خوشحال کرد. ملی پوش پرتغالی سرانجام پس از ۱۲ سال دوری از این باشگاه به اولدترافورد بازگشت.

منچستر یونایتد با یک قرارداد استثنایی با تنها ۲۰ میلیون پوند توانست ستاره پرتغالی را دوباره به خدمت بگیرد. منچستر یونایتد در همان روز‌های ابتدایی از فروش پیراهن رونالدو مبلغ قابل توجهی را به دست آورد. اضافه شدن رونالدو به منچستر یونایتد قطعا خط حمله این تیم را تقویت می‌کند.

رونالدو ۳ فصل را در یوونتوس سپری کرد و با ۸۱ گل در ۹۸ بازی دوران حرفه‌ای خود در سری آ را به پایان رساند. او فصل گذشته حتی موفق به کسب جایزه بهترین گلزن سری آ شد و کفش طلای یورو ۲۰۲۰ را هم از آن خود کرد.

۳- سائول نیگز - چلسی (قرارداد قرضی)

چندین نقل و انتقال مهم در لیگ برتر در آخرین روز انجام شد؛ اما پیوستن سائول نیگز به صورت قرضی از اتلتیکو مادرید به چلسی بهترین انتقال دقیقه نودی لیگ برتر بود.

سائول در پنجره نقل و انتقالات تابستانی با انتقال به انگلیس ارتباط زیادی داشت و ظاهرا منچستریونایتد، لیورپول و چلسی خواهان جذب این بازیکن بودند، اما این چلسی بود که این هافبک را به خدمت گرفت.

بند آزادسازی سائول نیگز ۱۲۸ میلیون پوند تعیین شده بود، اما چلسی تقریبا هیچ مبلغی را برای جذب او هزینه نکرد. بازیکن ملی پوش اسپانیایی با قراردادی قرضی به مبلغ ۴.۲ میلیون پوند به چلسی پیوست و آبی‌های لندن با ۳۴.۳ میلیون پوند او را به طور دائم به خدمت گرفتند. جذب سائول در مجموع تنها ۳۸.۵ میلیون پوند برای چلسی هزینه دارد که ۸۹.۵ میلیون پوند کمتر از بند آزادسازی او است.  به نظر می‌رسد این یک انتقال استثنایی برای آبی‌ها باشد.

سائول در طول ۷ سال بیش از ۳۴۰ بازی برای اتلتیکو مادرید انجام داده است و ۴۳ گل در این مدت برای قرمز و سفیدپوشان مادریدی به ثمر رساند. او همچنین چندین افتخار مهم از جمله ۲ قهرمانی در لیگ اروپا و یک قهرمانی در لالیگا را تجربه کرد.

با اضافه شدن سائول، چلسی در حال حاضر دارای بازیکنانی مانند متئو کوواچیچ، انگولو کانته و جورجینیو در خط میانی است و یکی از مدعیان فصل جدید لیگ برتر به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


۴- رایان برتراند - لسترسیتی (انتقال رایگان)

انتقال آزاد رایان برتراند به لسترسیتی قطعا یکی از پرسودترین نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر است.

این بازیکن ۳۱ ساله هنوز هیچ بازی در لیگ برتر انجام نداده است. این بازیکن ملی پوش انگلیسی توانایی بازی در هر ۲ پست دفاع راست و دفاع میانی را دارد.

فصل گذشته برتراند در سیستم ۴ دفاعه ساوتهمپتون نقش دفاعی تری بازی کرد و به مدافع کناری خود این فرصت را داد تا در برنامه‌های هجومی مشارکت کند. این موضوع می‌تواند به نفع لسترسیتی باشد، زیرا برتراند به تیموتی کاستانی و ریکاردو پریرا اجازه می‌دهد از استعداد‌های هجومی خود استفاده کنند.

خرید بازیکن اثبات شده لیگ برتر مانند برتراند به صورت رایگان مطمئنا یک انتقال هوشمندانه برای روباه‌ها است.

۵- کانر رابرتز - برنلی (۲.۵ میلیون پوند)

در طول سال‌های گذشته برنلی به عنوان باشگاهی شناخته می‌شود که بیشترین استفاده را از داشته‌های خود می‌کند. هزینه خالص این باشگاه در فصل نقل و انتقالات تابستانی فقط ۲۰ میلیون پوند بود. در چنین شرایطی یافتن بازیکنانی با کیفیت مانند رابرتز بسیار دشوار است.

برنلی با تنها ۲.۵ میلیون پوند موفق شد کانر رابرتز را جذب کند. مدافع ولزی فصل گذشته بیش از ۶۰ بازی برای سوانسی در چمپیونشیپ و تیم ملی کشورش انجام داد.

رابرتز به عنوان مدافع راست و حتی هافبک راست بازی می‌کند. این بازیکن ۲۵ ساله فصل گذشته در ۵۰ بازی در تمامی رقابت‌ها برای سوانسی ۵ گل به ثمر رساند و ۷ پاس گل داد.

با در نظر گرفتن هزینه کمی که برنلی برای جذب رابرتز متقبل شد و کیفیت بالای این بازیکن، می‌توان گفت که او یکی از پرسودترین خرید‌های تیم‌های لیگ برتری در تابستان است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار