کد خبر: ۱۸۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
مراسم عزاداری دهه اربعین حسینی موکب محبان علی ابن ابیطالب (ع) از شب گذشته در کربلای معلی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مراسم عزاداری دهه اربعین حسینی موکب محبان علی ابن ابیطالب (ع) از دیشب شنبه ۲۷ شهریور مصادف با یازدهم ماه صفر به مدت ۱۰ شب در کربلای معلی با حضور منبری‌ها و مداحان سرشناس آغاز شد.

در این مراسم حجج‌اسلام ناصر رفیعی، علیرضا پناهیان، مسعود عالی، سیدمهدی میرباقری، محمدمهدی ماندگاری، مهدی حسن‌آبادی، سیدعباس موسوی مطلق، جواد محمد زمانی و علی سعیدیان سخنرانی و محمدرضا طاهری، صادق آهنگران، مهدی سماواتی، عباس حیدرزاده، مهدی سلحشور، حیدر خمسه، علی مهدوی‌نژاد، مهدی رسولی، حسین طاهری، سیدمحمود علوی و فریدون کریم‌پور مرثیه‌خوانی خواهند کرد.

این مراسم به مدت ۱۰ روز از نماز ظهر و ۱۰ شب از ساعت ۲۰ در کربلا به وقت عراق، خیابان باب القبله حرم امام حسین (ع)، میدان پرچم، جنب فندق الجزیره (کنسول‌گری سابق ایران در کربلا) برگزار می‌شود. این برنامه یکی از مراسم‌های کمیته مراسم ستاد فرهنگی اربعین حسینی است.

صحن حضرت زهرا (س) در جوار حرم امیرالمؤمنین (ع) برای پذیرایی زائران اربعین مفروش و در بخش‌هایی از این صحن پتو‌هایی به منظور اسکان زوار قرار داده شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، صحن حصرت زهرا (س) در جوار حرم امام علی (ع) با مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هزار مترمربع فضای زیارتی برای میزبانی از زائران اربعین آماده شد.

بر همین اساس، کارگاه ستاد بازسازی عتبات در نجف اشرف تعطیل شد و نیرو‌های ستادی و همچنین متولیان حرم حضرت امیرالمؤمنین (ع) برای مهیا کردن صحن حضرت زهرا (س) به منظور حضور زوار اربعین دست به کار شدند؛ به طوری که روز گذشته صحن حضرت زهرا (س) مفروش شد و پتو‌هایی در بخش‌هایی از این صحن قرار دادند تا زائران بتوانند در این مکان استراحت کنند.

همچنین موکب‌های پذیرایی از زائران در جوار حرم علوی راه‌اندازی شده و به صورت شبانه‌روزی به زوار خدمات ارائه می‌دهد. در سال‌های گذشته حدود ۷۰ هزار زائر اربعین در صحن حضرت زهرا (س) اسکان داده می‌شدند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار