کد خبر: ۱۸۱۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
یکی از عوامل موفقیت زینب (س) در رساندن پیام حسین علیه السلام به جهانیان، تبلیغ با عمل بوده است.

به گزارش سرویس پژوهش خبرگزاری صدا وسیما: بی‌شک نام حضرت عقیله را باید در زمره برجسته‌ترین بانوان نقش‌آفرین درطول تاریخ بشر ذکر کرد.

نقشی که اهمیت آن در مقطع تاریخی حساس و مهمی، چون واقعه عظیم و خونین کربلا بیش از پیش نمایان است و حضرت زینب کبری (س) در به ثمر رساندن رسالتی خطیر و الهی، نگهبانی شایسته برای ارزش‌ها و آرمان‌ها بودند و تا همیشه تاریخ عزت و آزادگی، نام ایشان بر صدر این تارک می‌درخشد. ایشان با دفاع از حیثیت اسلام، نقش‌آفرین اصلی نهضت عاشورا بودند که با صبر بر اعظم مصیبت‌ها، مدیریت شایسته بحران، هدایتگری و آگاهی‌بخشی جامعه و افشاگری چهره ظلم، پیام بری و ابلاغ رسالت عاشوراییان را به شایستگی انجام داده، با تحریف دستگاه تبلیغاتی دشمن مقابله کردند.

آن شخصیت برجسته، در حالی که دشمن درصدد بود تا با تحقیر اسرا و دور گرداندن آنها، امام شهید را یاغی معرفی و خون شهیدان کربلا را پایمال کند تا قیام عاشورا را در نطفه ناکام سازد، با تبدیل تهدید به فرصت، با صبر و بصیرت و شجاعت، پیام شهدای کربلا را به گوش آزادگان تاریخ رسانیدند.

در این مجال علاوه بر مرور ویژگی‌های برجسته ایشان، نحوه مدیریت بحران ایشان در صحنه کربلا و حوادث پس از آن و سیاست‌های تبلیغی آن حضرت را در ایفای نقش راوی نهضت حسینی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

راوی جریان‌ساز عاشورا و پیام آور نهضت حسینی؛ حضرت زینب کبری (س)
متن کامل این مطلب در اینجا قابل دسترس است
پژوهشگر: یاشر بهشتی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار