کد خبر: ۱۸۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۹
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛
خاطرات آیت الله هاشمی: پیش از ظهر، آقاى حسین مرعشى، [نماینده کرمان] آمد. گزارش دو محاکمه‌اى را که در اثر شکایت آقاى [محمدرضا] نقدى داشته، گفت که احتمالاً محکوم به جریمه‌اى، در یکى از آنها بشود. از وضع انتخابات مجلس خبرگان و حذف اغلب نامزدهاى جناح خودشان ناراحت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

در منزل بودم. وقت با مطالعه و استراحت گذشت. کتاب «خاورمیانه جدید» شیمون پرز را تمام کردم؛ با اینکه در کلیات، نظرات صلح‌خواهانه و ضدجنگ را ارایه مى‌دهد، ولى براى راه حل پیشنهادهای درستى ندارد. براى آوارگان فلسطینى، راه‌حل ندارد و آوارگى آنها را به گردن اعراب مى‌گذارد و کنفدراسیون اُردن و فلسطین را براى استحاله فلسطینى‌ها پیشنهاد مى‌دهد و کرانه غربى رود اُردن را مثل سینا، منطقه خلع‌سلاح مى‌خواهد و با طرح‌هاى متنوع، مى‌خواهد در منابع ثروت اعراب، مثل آب و دریا و طرح‌هاى ارتباطاتى و جهانگردى و.... شریک بشود.

پیش از ظهر، آقاى حسین مرعشى، [نماینده کرمان] آمد. گزارش دو محاکمه‌اى را که در اثر شکایت آقاى [محمدرضا] نقدى داشته، گفت که احتمالاً محکوم به جریمه‌اى، در یکى از آنها بشود. از وضع انتخابات مجلس خبرگان و حذف اغلب نامزدهاى جناح خودشان ناراحت است و گفت، بعد از صحبت‌هاى اخیر رهبرى و اقدامات قضایى علیه مطبوعات، اکثر نمایندگان چپ ترسیده‌اند و حال تحرک سیاسى ندارند. گفت، آب کرمان را از موارد استفاده از فاینانس امسال، کنارگذاشته‌اند و براى اعاده اعتبار، تلاش مجدد مى‌کند. از آقاى [عطاءالله] مهاجرانى، [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی] هم به خاطر مصاحبه‌اش علیه روزنامه توس، ناراضى است.

ظهر بچه‌ها جمع بودند وگفتند، صحبت‌هاى منطقی فائزه در دادگاه‌ مطبوعات، تأثیر مثبتى در افکار عمومى داشته و مردم تمجید مى‌کنند و روزنامه زن هم رونق یافته است.

در اخبار جهانى، بحران در بورس‌هاى اروپا و آمریکا، خبر از انتقال بحران اقتصادى به غرب مى‌دهد. بحران کوزوو، شدیدتر شده و مهلت کوتاه از سوى شوراى امنیت [سازمان ملل] به صربستان و نیز اقدام دوماى روسیه، به حمایت از صربستان در مقابل دخالت ناتو، قابل توجه است. طالبان ادعاکرده که هواپیماها و هلى‌کوپترهاى ایران، به فضاى افغانستان تجاوزکرده‌اند که از طرف ایران تکذیب شده و خبر احضار ده‌ها نفر از پرسنل ایرانى مأمور به پاکستان، باعث شایعه تصمیم ایران به جنگ شده است؛ درصورتى‌که این احضار، براى نبودن امنیت براى ایرانیان در پاکستان است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار