کد خبر: ۱۸۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان استهبان و روند افزایشی آمار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته در برخی از شهرستان های استان، از به صدا درآمدن زنگ خطر آغاز موج ششم کرونا در فارس خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان استهبان و روند افزایشی آمار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته در برخی از شهرستان های استان، از به صدا درآمدن زنگ خطر آغاز موج ششم کرونا در فارس خبر داد.

به گزارش فارس، مهرزاد لطفی در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹، با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان استهبان، دستور اعزام سریع تیم های نظارتی دانشگاه به این شهرستان را صادر کرد و گفت: لازم است با هماهنگی و همکاری مسؤولان و مدیران شهرستان استهبان، دلایل افزایش ابتلا به کروناویروس در این شهرستان بررسی و راهکارهای پیشگیری از آن ارایه شود.

او سهل انگاری برای دریافت واکسن و کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در برابر کروناویروس در استان را خطری جدی برای مواجهه با موج ششم کرونا عنوان کرد و افزود: هم اکنون شهرستان استهبان در استان فارس در وضعیت قرمز کرونایی به سر می برد و برای پیشگیری از گسترش آن و دوری از وضعیت قرمز در استان، نیاز به مشارکت، همکاری و همدلی بیش از پیش مردم وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست، با اشاره به روند افزایشی مراجعه افراد مثبت و دارای علائم کروناویروس به مراکز ۱۶ ساعته در برخی از شهرستان ها بیان کرد: برای کنترل و قطع زنجیره انتقال بیماری کووید۱۹، علاوه بر واکسیناسیون و ایمن سازی عمومی، نظارت بیشتر مسوولان اجرایی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن پرتردد و پایبندی مردم به این امر اهمیت دارد.

او با اشاره به وجود خطر مواجهه با موج ششم بیماری کووید۱۹، واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی را دو سد پیشگیرانه در برابر این تهدید برشمرد و افزود: در شرایط فعلی با توجه به سرعت انجام واکسیناسیون کروناویروس در فارس، سهل انگاری برخی از هم استانی ها نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی پس از دریافت واکسن، بسیار نگران کننده است و در صورت تداوم این امر، باید آماده موج جدید کروناویروس در استان باشیم.

او هرگونه بی توجهی و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی را زمینه ساز افزایش موارد ابتلا به این بیماری عنوان کرد و افزود: قطع زنجیره های انتقال بیماری در استان تنها با مشارکت مردم با مجموعه سلامت در جدی گرفتن این ویروس و رعایت پروتکل های بهداشتی دست یافتنی است.

لطفی در این نشست آخرین آمارهای مربوط به واکسیناسیون، آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و مناطق مختلف استان، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست های سریع، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹، نحوه خدمت رسانی به بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان و اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

همچنین در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه ضمن اعلام آخرین اقدامات مربوط به کارگروه های مختلف ستاد در راستای تحقق مصوبات نشست های پیشین، در خصوص فعالیت حوزه های مختلف مانند ماموریت های اورژانس، خدمات مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان، روند انجام تست های تشخیصی کروناویروس و تحلیل های آماری کووید۱۹، فعالیت بیمارستان های پشتیبان و مراکز انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس توضیحاتی ارائه کردند.

لازم به ذکر است، چهارصد و بیست و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز بیست و پنجم مهر، در دفتر رییس دانشگاه و با حضور رئیس، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار