کد خبر: ۱۸۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹
کارشناس فوتبال درباره حضور مربیان ایرانی در لیگ سایر کشور‌ها توضیحاتی را بیان کرد.

فرشید طالبی کارشناس فوتبال در گفت وگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  مورد مربی‌هایی که از ایران راهی لیگ های سایر کشورها می شوند، اظهار داشت: با وجود اینکه نیرو‌های قابلی در فوتبال ما وجود دارند، اما هنوز به آن باور نرسیده ایم که مربیان ما می‌توانند در خارج از کشور مربیگری کنند. خیلی دوست داشتم که علی دایی به عنوان اسطوره فوتبال ایران در تیم بزرگی مربیگری کند، زیرا این امکان می‌تواند برای او ایجاد شود. زمانی صحبت‌هایی مبنی بر حضور احتمالی علی دایی در لیگ برتر انگلیس شنیده شد و خوشحالی مردم و رسانه‌ها را در پی داشت.

او افزود: ما در شرایطی قرار داریم که بیشتر مصرف کننده هستیم، اما اگر نگاهمان به آینده باشد قطعا می‌توانیم مربی هم صادر کنیم. ضمن اینکه اتفاقات بزرگی را می‌توانیم رقم بزنیم، اما به حدی درگیر حواشی هستیم که اصلا به این مسائل ذهن ما خطور نمی‌کند. الکس نوری در لیگ آلمان مربیگری کرده که باعث افتخار ایرانی‌ها محسوب می‌شود. با این وجود ما اکثرا به دنبال استخدام مربی و حتی پزشک خارجی هستند. در کنار تیم موفق کشتی ایران دکتر کیهانی حضور داشت.

طالبی ادامه داد: حضور پوریا جراحی در زیمباوه می‌تواند اتفاق مثبتی باشد و حضور در کشور‌های دیگر برای کسب تجربه و افتخار را می‌توان به فال نیک گرفت. اگر این فرد در هنگام بازگشت به ایران تجربه‌های خود را در اختیار مربیان وطنی قرار دهد، می‌تواند اتفاق خوبی محسوب می‌شود. ما می‌توانیم صادرکننده مربیان بدنساز و حتی پزشکان در سطح بین المللی باشیم. ما سالیان گذشته دروازه بان لژیونر هم نداشتیم، اما در حال حاضر چند دروازه بان خوب مثل امیر عابدزاده، علیرضا بیرانوند و پیام نیازمند در اروپا مشغول بازی هستند.

او اضافه کرد: این نکته را هم نباید فراموش کرد که ما از تجربه افرادی که به خارج فرستادیم به قدر کافی استفاده نکردیم. افشین قطبی در فوتبال ایران رزومه‌ای سینوسی را به ثبت رساند. ما باید این موضوع را هم در نظر بگیریم که ما تا چه اندازه روی دانش مربیان کار کرده ایم که آن‌ها بتوانند در کشور‌های دیگر مربیگری کنند. این موضوع به دوره‌های آموزشی برمی‌گردد. آیا افرادی که بالاترین مدرک مربیگری را در ایران دریافت می‌کنند می‌توانند با مربیان بزرگ کشور‌های دیگر رقابت کنند؟

کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: در نشست‌های خبری بازی‌های لیگ برتر درباره تمام موارد صحبت می‌شود به جز مسائل تاکتیکی فوتبال. این موارد باید در فوتبال ایران اصلاح شوند. امیدوارم این طلسم شکسته شود و بتوانیم صادرکننده مربی باشیم.

طالبی در خصوص اعتماد مدیران به مربیان داخلی گفت: به نظر من در حال حاضر اعتماد به مربیان داخلی ایجاد شده است. باید  در این زمینه به مدیران نگاه کنیم. مگر سعید آذری و محمدرضا ساکت به جواد نکونام و محرم نویدکیا اعتماد نکردند؟ در طرف مقابل زنوزی چند مربی خارجی را به استخدام تراکتور درآورد؟ متاسفانه مدیران سفارشی در حال نابودکردن فوتبال ایران هستند. یکی از کار‌های خوبی که عزیزی خادم انجام داد استفاده از بازیکنان بزرگ فوتبال ایران مثل مهدی مهدوی کیا، کریم باقری و وحید هاشمیان در تیم‌های ملی بود.  

او در خصوص احتمال ۲ سال یک بار برگزار شدن جام جهانی نیز عنوان کرد: اگر فاصله زمانی جام جهانی کمتر شود اتفاق خوبی خواهد بود، زیرا هیجان بیشتر می‌شود و نسل‌های کمتری می‌سوزند. یک فوتبالیست چند سال فقط می‌تواند در اوج باشد. اگر فاصله زمانی جام جهانی کمتر شود، اتفاق بزرگی است که می‌تواند باعث بروز شدن تاکتیک‌های مربیان شود. ضمن اینکه دیدن ستارگان بزرگ دنیای فوتبال در جام جهانی لذت بخش است. به جای ۴ یک بار سال می‌توانید رونالدو را هر ۲ سال یک بار در جام جهانی ببینید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار