کد خبر: ۱۸۳۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
مهر به نقل از معاون وزیر صمت نوشت: بانک مرکزی تا پایان هفته نرخ تورم‌ بخشی را اعلام می‌کند که بر این اساس قیمت خودرو نیز به زودی مشخص خواهد شد.

قیمت های جدید خودرو هفته آینده اعلام می شود

مهر به نقل از معاون وزیر صمت نوشت: بانک مرکزی تا پایان هفته نرخ تورم‌بخشی را اعلام می‌کند که بر این اساس قیمت خودرو نیز به زودی مشخص خواهد شد.

محسن صالحی‌نیا در مورد زمان اعلام قیمت‌های جدید خودرو در کارخانه اظهار کرد: با توجه به اینکه قرار بود قیمت خودرو به صورت ۶ ماهه تغییر کند، در حال حاضر برنامه تغییر نرخ خودرو در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس هیئت عامل ایدرو ادامه داد: یکی از مؤلفه‌های اصلی تعیین قیمت خودرو، نرخ تورم‌بخشی است که در بازه‌های زمانی مشخص از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود.

معاون وزیر صمت افزود: در این راستا طبق استعلامی که از بانک مرکزی گرفته‌ایم، نرخ تورم‌بخشی تا پایان هفته اعلام خواهد شد.

وی در خصوص اینکه با توجه به تغییر ریاست شورای رقابت، آیا تغییری در وضعیت قیمتگذاری خودرو نیز به وجود خواهد آمد؟ گفت: آقای شیوا رئیس سابق شورای رقابت نظرات خود را داشت اما مهم آن است که شورای رقابت یک نهاد حقوقی بوده و به عنوان یک رکن حقوقی در تعیین قیمت خودرو نقش دارد و تغییر ریاست این شورا نمی‌تواند تأثیر خاصی بر قیمت‌گذاری داشته باشد.

صالحی‌نیا در مورد زمان اعلام قیمت‌های جدید نیز گفت: به محض دریافت نرخ تورم‌بخشی از سوی بانک مرکزی، جلسات مربوط به بررسی تعیین قیمت برگزار می‌شود و به زودی قیمت‌های جدید اعلام خواهد شد.

در همین حال امروز در بازار خودرو شاهد کاهش یک میلیونی قیمت پراید بودیم؛ به طوری که‌پراید ۱۱۱ به قیمت ۱۵۳ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین پراید ۱۵۱پلاس ۱۵۹ میلیون تومان قیمت داشت.

براساس این گزارش، امروز در بازار خودرو تیبا هاچ‌بک EX رینگ فولادی ۱۵۴ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار SX حدود ۱۴۹ میلیون تومان و چانگان CS۳۵ ۵۲۸ میلیون تومان قیمت داشت.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار