کد خبر: ۱۸۴۱۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
ائمه جمعه شهرهای استان زنجان امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن محکوم کردن کشتار شیعیان در افغانستان با تقدیر از برخورد قوه قضائیه با مخلان بازار ارز بر ادامه اقدامات در برخورد با مفسدان اقتصادی بر پایبندی دولت به شعارهای خود تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه شهرهای استان زنجان امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن محکوم کردن کشتار شیعیان در افغانستان با تقدیر از برخورد قوه قضائیه با مخلان بازار ارز بر ادامه اقدامات در برخورد با مفسدان اقتصادی تاکید کردند.

 

دولت باید به شعارها و وعده های خود پایبند بماند

حجت الاسلام حسینی نسب در خطبه‌های نماز جمعه سلطانیه برخورد با فساد و مفسد را از مهمترین وظائف و مأموریت قوه قضائیه دانست و با تاکید بر اولویت و فوریت برخورد با فساد گفت: قوه قضائیه در برخورد با فساد و مفسد هیچ خط قرمزی را قبول نخواهد کرد و هیچ کس نباید در حاشیه امن قرار بگیرد.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه خط تحولی که در دوره آقای رئیسی شروع شده بود با توسط آقای اژه‌ای ادامه دارد و صدور حکم محکومیت رئیس و معاون بانک مرکزی دولت قبل و همچنین برادر رئیس جمهور و معاون اول دولت قبلی نشانگر جدیت قوه قضائیه با فساد است، افزود: آنچه مردم را به دستگاه قضا خوشبین کرده و  مایه امیدواری مردم شده ورود قوه قضائیه به حیات خلوت دانه درشت ها، سفارش شده ها و خط قرمزهای ساختگی است.

وی با تاکید بر اینکه در استان و شهرستان هم دستگاه قضا و حراست و بازرسی ادارات نسبت به فساد و مفسد حساس باشند، تاکید کرد: مفسد در هیچ جا نباید احساس امنیت کند بطوری که هیچ وقت نتواند جرأت فساد داشته باشد.

حسینی نسب با بیان اینکه یک صحبتی هم با دولت داریم و آن اینکه دولت باید به شعارها و وعده های خود پایبند بماند و از شعارهای خود فاصله نگیرد، افزود: اتکا به ظرفیت ها و توانایی های داخلی از شعارهای دولت است اما در واکسن با واردات گسترده، تولید و حمایت از واکسن داخلی تحت الشعاع قرار گرفته و از طرفی هم گرانی ها متوقف نشده است.

امام جمعه شهرستان سلطانیه با یادآوری سالروز امضای قرارداد و عهدنامه ننگین گلستان که برای توقف جنگ بین روسیه و ایران انجام شده و شاه قاجار به نشانه صلح و دوستی ارمنستان، جمهوری آذربایجان و شرق گرجستان را به روسیه بخشید و در مجموع ۲۲۰ هزار کیلومتر مربع از مرز خاکی و ۱۲۰ هزار کیلومتر مربع از مرز دریایی از ایران جدا شده و سهم ایران نیز از دریای خزر از ۵۰ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته، افزود: عهدنامه گلستان نماد وطن فروشی و بی غیرتی پادشاه قاجار ایرانی است.

امام جمعه سلطانیه با تبریک ۱۷ ربیع الاول سالروز ولادت حضرت نبی مکرم اسلام محمد مصطفی(ص) و حضرت امام جعفرصادق علیه السلام، میلاد پیامبر را مایه کرامت برای انسانها دانست و با اشاره به روز اخلاق و مهرورزی گفت: پیامبر اکرم(ص) کانون مهر و عاطفه بود و لذا قرآن او را اسوه حسنه معرفی کرده که با اخلاق و مهرورزی مردم را شیفته مکتب اسلام کرد.

 

خداحافظی امام جمعه ابهر با مردم این شهر

همچنین حجت الاسلام جعفر رحیمی در آخرین خطبه نماز جمعه خود در شهر ابهر به 16 ربیع الاول سالروز اقامه اولین نماز جمعه در اسلام توسط پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: این نماز اولین نماز جمعه‏‌اى بود که رسول خدا(ص) در اسلام و پس از واقعه مهم و تاریخى هجرت ایشان از مکه به مدینه و روزهاى آغازین تشکیل حکومت اسلامى و مستحکم‏ شدن پایه‌‏هاى این دین و گسترش روزافزون آن بجا آورد.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه نماز جمعه یک رسانه بزرگ است، که با کمترین هزینه بیشترین خدمت را به بشریت ارائه کرده است و تریبونی است که سفیران الهی از آن پایگاه با مردمان روبرو می‌شوند، تصریح کرد: طبق فرمایش رهبری نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر و مروج و مبین سبک زندگی ایرانی اسلامی و گره‌گشای نیازهای ذهنی مخاطبان به ویژه نسل جوان در زمینه‌های اعتقادی، علمی و سیاسی است.

وی در ادامه از انتصاب خود به امامت جمعه شهرستان ساوه در استان مرکزی خبر داد و افزود: در این چند روز آنقدر ابراز محبت و لطف نسبت به بنده داشتید که حقیقتا نمی‌دانم چگونه پاسخگوی مهر و حمایت‌های شما باشم.

رحیمی با بیان اینکه بنده خود را سربازی کوچک برای رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای و نظام مقدس جمهوری اسلامی و خادمی برای ملت سرافراز ایران و مردم رشید استان زنجان و شهرستان ابهر می دانم، ادامه داد: خدمتگزاری به شما مردم نجیب، شریف، ولایتمدار و وفادار را مدال افتخار برای خود دانسته و می‌دانم و هر کجا که باشم شما مردم مهربان را فراموش نخواهم کرد.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه وحدت و همبستگی رمز توسعه و پیشرفت است، لذا از ابراز لطف و حمایت‌های همه مردم عزیز قدردانی می‌کنم، افزود: با وجود این اکیدا از همه اقشار، اصناف و گروههای مردمی به ویژه اصحاب رسانه می‌خواهم به خاطر حفظ انقلاب و نظام و پیشرفت شهر ضمن دفاع منطقی و با صلابت از منافع عمومی، کمک به مسئولان شهرستان را از نظر دور ندارند، چرا که این اتفاق به خواست خود من بوده است.

وی با بیان اینکه دلبستگی و وابستگی این حقیر به خط ولایت و انقلاب و حق محوری و صراط مستقیم بوده خواهد بود، تصریح کرد: البته هر کس یا هر جریانی که اصل نظام، قانون اساسی، اصل مترقی ولایت فقیه و شخص ولی فقیه را قبول داشته باشد و بدان ملتزم باشد را خودی و یک انقلابی  می‌دانم.

رحیمی در پایان ضمن حلالیت طلبی و پوزش خواهی بابت قصورات احتمالی خود گفت: تا آخرین ساعاتی که در شهرستان ابهر باشم در خدمت شما خواهم بود و از هیچ کوششی دریغ نخواهم ورزید و امیدوارم این‌ سرباز کوچک را از دعای خیر خود محروم نسازید.

 

نقش مجلس و دولت در پیشگیری و مقابله با فساد

حجت‌الاسلام علی اکبری نیز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به حکم قوه قضاییه نسبت دو تن از مسؤولان سابق بانک مرکزی و تشکر از اقدام این قوه و درخواست تداوم، تعمیق و گسترش آن شد تا مردم طعم عدالت انقلابی را بیش از پیش بچشند.

خطیب جمعه ماهنشان با بیان اینکه مقابله با فساد و مفسدان نیازمند عزم ملی است، گفت: نقش مجلس و دولت در پیشگیری و مقابله با فساد، گسترش و تعمیق آن نقش اولی و پیشینی است و  این مجلس و دولت است که باید بسترهای فساد را محدود و زمینه شکل‌گیری فساد اداری و اقتصادی و فرهنگی را بررسی کنند.

وی با اشاره به اینکه نیاز شدید عربستان به مذاکره و ارتباط با ایران بنا به دلایل داخلی منطقه‌ای و بین‌المللی به مراتب بیشتر از ایران است، گفت: احیای روابط ایران و عربستان بخش عمده‌ای از تنش موجود در منطقه را برطرف خواهد کرد.

خطیب جمعه ماهنشان با اشاره به جنایت داعش علیه شیعیان در منطقه و محکوم کردن آن و با بیان اینکه، این تشدید تنش‌های مذهبی توطئه استکبار جهانی است و باید با آن با درایت عمل شود، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم توطئه دشمنان موجب تفرقه و درگیری شود.

 

 عربستان امروز در باتلاق‌های مختلفی گیر افتاده است

همچنین حجت‌الاسلام حسین علی زاهدی پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر به صدور حکم محکومیت قطعی رئیس اسبق بانک مرکزی و سایر اخلال‌گران ارزی اشاره کرد و گفت: این اقدام زمینه‌ساز عدالت و امیدواری بوده و نشان از سلامت دستگاه قضایی دارد، در عین حال انتشار مستندات حکم زمینه برخی سوء برداشت‌ها مبنی بر تخفیفی بودن احکام صادره را بر طرف می‌سازد.

امام جمعه خرمدره عربستان بدون پشتوانه منطقی و فقط از سر بلاهت خود را در معرض جنگ قرار داده است، افزود: با تبیین مذاکرات عادی سازی روابط ایران و عربستان؛ با توجه به خروج نسبی آمریکا از خاورمیانه و سقوط عربستان در باتلاق‌های مختلف از جمله یمن، این کشور نیاز اساسی به ارتباط با ایران دارد.

وی تصریح کرد: ضمن آن که تجربه قطع ارتباط عربستان با ایران و عدم ایفای نقش درست تیم دیپلماسی در آن زمان، نشان می‌دهد که تیم دیپلماسی کشور باید نقش آفرین اصلی در ارتباط با مشکلات دیپلماتیک باشد. 

زاهدی پور با تبریک سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع) ادامه داد: تمسک به سیره رسول‌الله و اهل بیت (ع) و حاکمیت عقلانیت الهی در جامعه بشری، اصلی‌ترین عامل ایجاد وحدت در جامعه اسلامی است. 
امام جمعه خرمدره با تأکید بر فساد ستیزی در دولت سیزدهم به عنوان یکی از عوامل اصلی موفقیت دولت، اظهار داشت: انقلاب مدیریتی و استفاده از مسئولان سالم در کنار نظارت همه جانبه بر نحوه عملکرد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مدیران متناسب با الگوهای دینی اصلی‌ترین عامل موفقیت دولت در عرصه خدمت به مردم است.  

وی با اشاره به تصویب کاپیتولاسیون در زمان طاغوت افزود: مصونیت قضایی شهروندان آمریکایی در ایران اوج حقارت و ننگ در برابر کفار بود که با پیروزی انقلاب اسلامی برچیده شد، به عبارت دیگر برچیده شدن کاپیتولاسیون از برکات مهم انقلاب اسلامی بود.

انتهای پیام/73002

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار