کد خبر: ۱۸۸۸۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در مطبوعات باید به صورت ویژه به موضوع «وقف» توجه شود و در این راستا نیاز است که جشنواره‌های مطبوعاتی هم نگاهی ویژه به موضوع وقف داشته باشند.

حجت‌الاسلام عطاءالله جباری در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی مطبوعات با محوریت استان قم، اظهار کرد: سالانه جشنواره‌های مختلف مطبوعاتی برگزار می‌شود اما با توجه به فضای معنوی استان قم و بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س)، امامزادگان شاخص و همچنین فعالیت مراکز حوزوی و فرهنگی جای جشنواره مطبوعاتی با عنوان جشنواره مطبوعاتی دینی به ویژه در قم خالی بود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در جریان‌سازی وفرهنگ‌سازی مباحث گوناگون نقش موثری دارند، تصریح کرد: یکی از مباحثی که می‌شود به صورت ویژه در مطبوعات به ویژه مطبوعات دینی به آن توجه داشت «وقف» است که در این زمینه شایسته است در جشنواره‌های مطبوعاتی به این موضوع نیز به صورت ویژه توجه شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره مطبوعات دینی حرکت ارزنده‌ای است که با محوریت استان قم انجام می‌شود، عنوان کرد: این جشنواره نباید به یک دوره محدود شود بلکه باید با حفظ محوریت استان قم جریان‌سازی مطلوبی در موضوعات مختلف دینی در سطح جامعه رقم زده شود.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها تغذیه مناسبی برای فضای مجازی آماده می‌کنند و برگزاری جشنواره مطبوعات دینی می‌تواند به تولید محتوای مناسب با مضامین فرهنگی مذهبی در رسانه‌ها بیش از پیش کمک کند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار