کد خبر: ۱۹۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
سهام آسیا پاسیفیک صبح امروز افزایش یافت و سرمایه‌گذاران آخرین داده‌های تورم چین و تاثیر سویه اومیکرون بر بهبود اقتصاد را نادیده گرفتند.

به گزارش اینوستینگ، شاخص شانگهای کامپوزیت چین تا ساعت ۹:۰۴ عصر به وقت شرقی (۲:۰۴ بامداد به وقت گرینویچ) ۰.۳۹ درصد و مولفه شنژن ۰.۲۱ درصد افزایش یافت.

داده های منتشر شده در اوایل روز نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ۲.۳ درصد نسبت به سال قبل و ۰.۴ درصد ماه به ماه در نوامبر رشد داشته است. شاخص قیمت تولید کننده نیز نسبت به سال قبل ۱۲.۹ درصد رشد داشته است.

سرمایه‌گذاران همچنین به نظارت بر بخش املاک چین ادامه می‌دهند و گروهی از دارندگان اوراق قرضه هولدینگ کایسا (HK:۱۶۳۸) در آستانه امضای پیمان عدم افشای اطلاعات با توسعه‌ دهنده هستند. این حرکت راه را برای بحث در مورد یک معامله مالی بالقوه برای شرکت هموار خواهد کرد.

شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ ۱.۰۳ درصد جهش کرد. شاخص نیکی ۲۵۵ ژاپن ۰.۱۹ درصد کاهش یافت. شاخص KOSPI کره جنوبی ۰.۵۷ درصد افزایش یافت؛ در حالی که تعداد موارد ابتلا به کووید در این کشور برای اولین بار در روز چهارشنبه از ۷۰۰۰ نفر گذشت. سهام ASX ۲۰۰ استرالیا با سخنرانی  فیلیپ لو، رئیس بانک مرکزی استرالیا، در اوایل روز، ۰.۰۱ درصد افزایش یافت.

بازدهی خزانه داری ایالات متحده افزایش یافت و شاخص ۱۰ ساله پس از یک حراج ۱۰ ساله به بالای ۱.۵۰ درصد رسید.

سرمایه گذاران اکنون منتظر شفافیت بیشتر در مورد ریسک اومیکرون برای بهبود اقتصادی، شاخص CPI ایالات متحده در روز جمعه و تصمیم سیاست گذاری فدرال رزرو ایالات متحده هستند که هفته آینده صادر خواهد شد اما تا آن زمان، برخی برای نوسانات بیشتر بازار آماده خواهند شد.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار